« 高知市 うーん、韓国語……。 | トップページ | 高知市 僕の写真の載った新聞記事をラミネート加工してもってきてくれました。 »

2009.01.28

高知市 英語であいさつ。ABC。

 この間習った英語のあいさつをメモにしました。

 【初対面】

 Nice to meet you.

 How do you do?

 I’m happy to meet you.

 I’m glad to meet you.

 You are so lucky to meet me. 

 【返事】

 Nice to meet you too.

 How do you do?

 【自己紹介】

 My name is Yoshikazu Fujihara.

 I’m Yoshikazu Fujihara. 

 It’s quite hard to remenber.

 Just call me Yoshi.

 【相手のことを聞く】

 What is your name?

 【別れ】

 You are so lucky to have met me.
 
 【元気ですか】

 Hello.

 H! ハイ

 How are you.

 what’s up?

 やりゆうかえ

 How are you going?

 How is it going?

 How is going man?

 若い人が使う

 How are you guy(s)?

 女性にも使う

 【返事】

 I’m fine.
 
 Fine.

 Not (too) bad.

 悪くないね

 God.

 I’m pretygood.

 【悪い場合】

 Bad.

 So so.

 普通

 Not good.

 【その日が悪い】

 It’s bad day today.

 It’s my unlucky day today.

 【相手の様子を聞く】

 And you.

 How about yow.

 You.

|

« 高知市 うーん、韓国語……。 | トップページ | 高知市 僕の写真の載った新聞記事をラミネート加工してもってきてくれました。 »

文化・芸術」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/43881108

この記事へのトラックバック一覧です: 高知市 英語であいさつ。ABC。:

« 高知市 うーん、韓国語……。 | トップページ | 高知市 僕の写真の載った新聞記事をラミネート加工してもってきてくれました。 »