« 英語で日記 Clear,Sat.May 29,2010 第一回戦争遺跡保存四国シンポジウム。 | トップページ | 香川県の道路を拡張してつくった三つの陸軍飛行場 52 飯野山飛行場についての、中間のまとめ。 »

2010.05.30

英語で日記 Clear,Sun,May.30,2010 戦争遺跡保存ネットワーク四国が結成されました。

Clear,Sun,May.30,2010 戦争遺跡保存ネットワーク四国が結成されました。

 午前九時から第一回戦争遺跡保存四国シンポジウムの二日目が開催されました。
 まず、四国の四県の代表が、それぞれの調査の内容を発表しました。
 特に関心を持ったのは、徳島海軍航空隊第二基地(市場飛行場)についての報告でした。
 私も、高知海軍第三飛行場に興味を持っていて、それと共通点があったからです。
 シンポジウムでは、各県からの報告の後、参加者の創意で、戦争遺跡保存ネットワーク四国が結成されました。
 来年の第二回戦争遺跡保存四国シンポジウムが愛媛県で開かれることも決まりました。

 午後七時、さぬき市に帰りつきました。
 今夜は、博物館学のリポートを書く予定です。

Clear,Sun,May.30,2010 War ruins preservation network Shikoku was formed.

The second day of the first war ruins preservation Shikoku symposium  was held from 9 a.m.

First of all, representatives from Shikoku, four prefectures announced contents of each investigation.

It was a report of the second base of Tokushima naval squadron (Itiba airport) that I had concerned about the most.

The reason why I was intersted in it was I also had interests about the third Kochi naval airport, and there were a common feature.

After the reports from each prefectures, war ruins preservation network Shikoku was formed by participant's consensus in this symposium.

And, we decided that next year's the second war ruins preservation Shikoku symposium will be held in Ehime Prefecture.

I returned to Sanuki City at 7 p.m.

A report of museum study is scheduled to be written tonight.

(feature 特徴)

|

« 英語で日記 Clear,Sat.May 29,2010 第一回戦争遺跡保存四国シンポジウム。 | トップページ | 香川県の道路を拡張してつくった三つの陸軍飛行場 52 飯野山飛行場についての、中間のまとめ。 »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/48498736

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 Clear,Sun,May.30,2010 戦争遺跡保存ネットワーク四国が結成されました。:

« 英語で日記 Clear,Sat.May 29,2010 第一回戦争遺跡保存四国シンポジウム。 | トップページ | 香川県の道路を拡張してつくった三つの陸軍飛行場 52 飯野山飛行場についての、中間のまとめ。 »