« アジア太平洋戦争 私が調査しているテーマ。 | トップページ | とにかく英単語の発音と綴りを正確に覚えなくては。僕の課題です。 »

2010.06.28

英語で日記 Monday,June.28,2010 娘の娘のピアノの発表会。

Monday,June.28,2010 娘の娘のピアノの発表会。

 晴れ。夕方、雨。

 英会話の授業で、また宿題が出ました。

 高知新聞の私へのインタビュー記事を読んだ人からお便りをいただきました。
 この三月に一緒に県立高知短期大学を卒業した年下の人です。
 高知県の食材がいっぱい同封されていました。
 ありがとうございました。

 東京都の娘からの電話で、娘の娘のユリ(小学校一年生)が、七月四日夜六時から、発表会でピアノを弾くことを知りました。
 彼女は、ケーラーの「こども部屋でのダンス」を弾きます。

 詩の雑誌に、「故郷への思い」というエッセイを書きました。
 メールで送りました。
 締め切り二日前でした。

Monday,June.28,2010 Piano recital of my granddauther.

Fine. Rain in evening.

My English conversation teacher gave an assignment to us again.

I got a letter from a person who had read the interview article to me of Kochi Shinbun.
She is younger than me, and graduated from the prefectural Kochi junior college with me in this March.
Ingredients from Kochi Prefecture was fully packed with it.
Thank you.

I knew that my granddaughter, Yuri (the first grade in an elementary school), played the piano in a recital when I talked on the phone with my daughter in Tokyo.
The recital will be held in a hall in Tokyo at six o'clock in the evening, on July 4th.
She plays Kahler's "Dance in the child room".

I wrote the essay "Desire to the hometown" in the magazine of poetry.
I sent the manuscript with mail.
It was two days to the deadline.

|

« アジア太平洋戦争 私が調査しているテーマ。 | トップページ | とにかく英単語の発音と綴りを正確に覚えなくては。僕の課題です。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/48745578

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 Monday,June.28,2010 娘の娘のピアノの発表会。:

« アジア太平洋戦争 私が調査しているテーマ。 | トップページ | とにかく英単語の発音と綴りを正確に覚えなくては。僕の課題です。 »