« 英語で日記 Clear,Sat,June.12,2010 私たちは福山市に行きました。 | トップページ | 語り継がなくてはならないこと、「父が、戦場で何をしたのか」。 »

2010.06.12

Please answer the following questions about your job.

  Please answer the following questions about your job. という問いがありました。
 しかし、かなりでたらめな文章を書いてしまいました。
 きょうは、その修正版です。
 
Q Please answer the following questions about your job.

1.What is the best part of this job?

I am a resercher of the Asian Pacific War.
It is presure when my research get gradually clear.

2.What is important in these jobs?

There are three things as the following.
Strong curiosity that you want to know.
Preseveration to look for materials and read.
Ability to find person who know that and interview.

3.What do you need to know for this job?

For me, the basic knowledge for the investigation of the history is insufficient.
It is necessary for me toknow the investigation method more.
It is necessary to acquire power to read the United States documents.
That's why I go to this university and learn such things.

(pleasure 喜び。gradually だんだんと。curiosity 好奇心。persevere 辛抱する。method 方法論。acquire を身につける)

|

« 英語で日記 Clear,Sat,June.12,2010 私たちは福山市に行きました。 | トップページ | 語り継がなくてはならないこと、「父が、戦場で何をしたのか」。 »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/48611947

この記事へのトラックバック一覧です: Please answer the following questions about your job.:

« 英語で日記 Clear,Sat,June.12,2010 私たちは福山市に行きました。 | トップページ | 語り継がなくてはならないこと、「父が、戦場で何をしたのか」。 »