« 大学での勉強も、dog yearでいきたい。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年六月六日 日曜日 漫画家・やなせたかしさんの講演。 »

2010.06.06

英語で日記 二〇一〇年六月五日 土曜日 晴れ 南国市片山の山中の陸軍の陣地跡。

英語で日記 二〇一〇年六月五日 土曜日 晴れ 南国市片山の山中の陸軍の陣地跡。

  私は、朝から高松市から高速バスで高知市に向かいました。
 午後、私は、南国市役所前で私と同世代の夫婦と待ち合わせしました。
 そして、私たち三人は南国市片山の陸軍の陣地跡に行きました。
 二人の出身地は兵庫県です。いまは、高知市に住んでいるといいます。
 奥さんの父は、陸軍の兵士として中国の満州にいっていましたが、一九四五年に、そこから高知に派遣されたといいます。彼女の父親は、高知の山中で壕を掘りながら迎えたといます。そこは蚊がひどかったといいます。
 以前、私たちが、南国市の片山の山中で見つけた陸軍の陣地跡の記事を夫に見せてもらって、その陣地を見たいと思い立ったといいます。

 夜、私は経済学を学ぶサークルの勉強会に参加しました。
 この日、若い女性が一人、私たちのサークルに加わりました。

Clear, Saturday June 5th 2010  Position mark of army in mountain of Katayama in Nankoku city

I went to Kochi city from Takamatsu city by a high-speed bus in this morning.

In the afternnon, I met a married couple of the same generation as me in front of Nankoku city office.
And, three of us went to an army's position mark in Katayama in Nankoku city.

Their hometwn is Hyogo prefecture.
They live in Kochi city, now.
Her father had gone to Manshu of China as a soldier of the army.
And then, he was sent to Kochi in 1945.
Her father received it while digging up a trench in the mountain in Kochi.
It is said that mosquito attack annoyed people there.
News that we had found the position mark of the army in the Katayama mountain was on a newspaper before.
The husband showed her the article.
And, she wants to see this position mark.

I participated in a study meeting of a circle to study economics at this night.
A young woman joined our circle on this day.

|

« 大学での勉強も、dog yearでいきたい。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年六月六日 日曜日 漫画家・やなせたかしさんの講演。 »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

(ご報告)
こんばんは
この前はお世話になりました
有難うございました
さて
お待たせしました
先日、南国市で
新たにトーチカを発掘しました!
これで
遂に南国市トーチカは30基となりました

投稿: 福井康人 | 2010.06.06 22:18

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/48556619

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年六月五日 土曜日 晴れ 南国市片山の山中の陸軍の陣地跡。:

« 大学での勉強も、dog yearでいきたい。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年六月六日 日曜日 漫画家・やなせたかしさんの講演。 »