« 英語で日記 Cloudy,Thursday,June.24,2010 オートーバイで高知市で帰りました。 | トップページ | お励まし、ありがとうございました。 »

2010.06.25

英語で日記 Rain,Friday,June.25,2010 アメリカ軍のB29爆撃機が墜落したときのこと。

Rain,Friday,June.25,2010 アメリカ軍のB29爆撃機が墜落したときのこと。

 午後、平和資料館・草の家で、高知市神田(こうだ)の女性にインタビューしました。
 アメリカ軍のB29爆撃機が墜落したときのことやB29の高知空襲で家を焼かれたことなどを聞かせていただきました。
 その後、草の家で妻の助力も得て、展示づくりをしました。
 きょうは、展示物に注を付けていく作業でした。
 あと三枚、説明のパネルをつくれば完成です。

 夕方、雨の中をオートバイで高知市の自宅まで帰りました。
 何万ものたらいの水を上空でぶちまけたような、すごい雨でした。

 高知新聞の昨日の夕刊の記事「遠境近況 戦争遺跡を調査したい 徳島文理大文学部文化財学科3年 藤原 義一 (63)=香川県さぬき市在住=」を読みました。
 写真がにこやかでいい。
 記事の書きっぷりも温かくていい。
 ありがとうございました。
 読んだ人たちから、声をかけていただきました。
 県立高知短期大学を一緒に卒業した年下のSさんからは、こんな励ましの言葉をいただきました。
 「読みました。だんだん若くなっていきますねえ。いつものように髪が立っていますねえ。同級生が、こんな形で取上げられてうれしい」
 妻が、またまた辛口の批評でした。
 「ここまで、よう書かれてえいろうか」

Rain, Friday June.25th 2010 The B29 bomber of the U.S. Army must crash.

I interviewed a woman at Kanda in Kochi City in the peaceful material pavilion Kusanoie in the afternoon.
I was going to listen her burnt house in the air raid of the crash by the B29 bomber of the U.S. Army and B29 in Kochi.

Afterwards, I had my wife's help in the Kusanoie, and did the exhibition-making.
The preparing was to put note on the exhibit today.
After three another panels and explanations are made, the exhibition is completed.
 
I returned to my home in Kochi city in rain by my motorcycle in the evening.
It was terrible rain like ten thousands of tubs of water were thrown out in the sky.

I read an article in yesterday's evening newspaper of Kochi Shinbun.
The article's title was the following.
"I want to survey the war ruins". It was an interview article to me.
As for the article, the photograph is radiant and good.
Writing of the article may be also warm.
Thank you.
People who read the article called me.
Ms. S, younger than me, who graduated from the prefectural Kochi junior college together gave me encouragement message.
"I read your article. You gradually become younger. Your hair stand as usual. I am glad that my classmate was closed up like this in a newspaper."
My wife criticized this article dry.
"Is it ok to write about you like affirmatively?"

|

« 英語で日記 Cloudy,Thursday,June.24,2010 オートーバイで高知市で帰りました。 | トップページ | お励まし、ありがとうございました。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

妻が、またまた辛口の批評でした。
「ここまで、よう書かれてえいろうか」(笑)
遅れていました資料のコピー、完了しました。明日には送れると思います。

投稿: 池田 | 2010.06.26 15:55

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/48719370

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 Rain,Friday,June.25,2010 アメリカ軍のB29爆撃機が墜落したときのこと。:

« 英語で日記 Cloudy,Thursday,June.24,2010 オートーバイで高知市で帰りました。 | トップページ | お励まし、ありがとうございました。 »