« 歴史の自習の時間 日本への仏教公伝は、いつ? 二つの説。 | トップページ | 香川県の道路を拡張してつくった三つの陸軍飛行場 66 林飛行場づくり=囚人も動員して……。 »

2010.07.17

Friday,July.16th 2010 私は、十時間もノートとにらめっこしました。

Friday July.16th 2010 I had a staring game with the notebook for as many as ten hours.

I have no school today.
However, I went to the university to submit three reports.

And, I started studying for exam of Japanese culture history at 1 p.m. in the coffee shop on the hill.
I diligentry read the notebook.
I examined them in the dictionary when there was a matter I do not understand, like the name of an era etc.
And, I wrote the result in the notebook.
I was in this coffee shop for three hours.

And, I went shopping in the nearby supermarket.
Here, I met two students at the same university.
A man of the third grader same as me greeted.
However, the first grader woman behaved  "I do not know you".
I was sad.

After returned to my apartment,I studied a Japanese culture history.
It was twelve o'clock midnight when I noticed it.
I studied the same subject for ten hours a day.
However, only one notebook of a Japanese culture history ended.
There is another notebook.

 アパートに帰ってから、また、日本文化史を勉強しました。
 気が付いたら、午前零時でした。
 同じ科目を一日に十時間勉強しました。
 しかし、日本文化史のノートが一冊終わっただけす。
 ノートは、もう一冊あります。

 そして、近くのスーパーマーケットに買い物に行きました。
 ここで、同じ大学の二人の学生に会いました。
 私と同じ三年生の男性はあいさつを返してくれました。
 しかし、一年生の女性のほうは、「あんたなんか知らないよ」という対応でした。
 悲しかったですね。

 そして、午後一時から、丘の上の喫茶店で日本文化史の受験勉強をはじめました。
  ノートを熱心に読みました。
  ノートで、年号などのわからない事項があったら、辞書で、それらを調べました。
 そして、その結果をノートに書きました。
 この喫茶店に三時間いました。

 きょうは授業は休みでした。
 しかし、三つのリポートを提出するために大学に行きました。

Friday,July.16th 2010 私は、十時間もノートとにらめっこしました。

|

« 歴史の自習の時間 日本への仏教公伝は、いつ? 二つの説。 | トップページ | 香川県の道路を拡張してつくった三つの陸軍飛行場 66 林飛行場づくり=囚人も動員して……。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/48894917

この記事へのトラックバック一覧です: Friday,July.16th 2010 私は、十時間もノートとにらめっこしました。:

« 歴史の自習の時間 日本への仏教公伝は、いつ? 二つの説。 | トップページ | 香川県の道路を拡張してつくった三つの陸軍飛行場 66 林飛行場づくり=囚人も動員して……。 »