« 短歌 四月五日のものです。英会話の初授業。 | トップページ | 短歌集 「丘の上の大学」の前期試験、進行中。 »

2010.07.26

英語で日記 Monday,July.26th 2010 昭和天皇へのインタビュー。

Monday,July.26th 2010 昭和天皇へのインタビュー。

 昭和天皇にインタビューすることができました。
 彼には、ずっと教えてもらいたいことがありました。
 彼にアジア太平洋戦争の過程とを聴きました。
 「でも、おかしいなぁ。昭和天皇は亡くなっているのに、なぜ、インタビューができているのでしょうか」
 そう思ったら、目が覚めました。
 午前五時半でした。
 昨夜、十時ころ、本を読みながら寝てしまったのでした。

 三時間目に英会話の試験を受けました。
 A4用紙で五ページ分!
 すごい問題の量です。
 反応の遅い私には、最悪の事態です。
 焦って顔色が真っ赤になってしまっていました。
 まずは、ヒアリング。
 あとは、ほとんどが英作文の問題でした。
 急げや急げで鉛筆を走らせました。
 タイムリミットと同時に答案を書き上げました。
 解答を全部書けました。
 「おお、奇跡のようです」

 午後八時半に夕食を終わりました。
 少し休んで試験勉強に取かかりましょう。
 明日の試験は四科目です。

 
Monday July.26th 2010 Interview with Emperor Hirohito.

I was able to interview with Emperor Hirohito.
I have wanted him to teach me one thing for a long time.
I listened to the process of the Asian Pacific War from him.
"However, it is amusing. Why am I interviewing, Emperor Hirohito has died though?"
I awoke when thinking so.
It was 5:30 in the morning.
Because I had slept while reading book around ten o'clocklast night.

I took the examination of English conversation in the third period.
Five pages with the A4 form.
They were a large amount of questions.
It was the worst situation for me who can't do something fast, like a turtle.
I was so upset and complexion was crimson.
First of all, it was hearing.
Most of the examinations were English composition.
I tried to answer them as possible as I could.
I finished writing the examination simultaneously with the time limit.
I was able to write all answers.
"Oh miracle. "

I ended supper at 8:30.
I will take a rest a little.
And, I start studying for the exams again.
My examinations are four subjects tomorrow.

|

« 短歌 四月五日のものです。英会話の初授業。 | トップページ | 短歌集 「丘の上の大学」の前期試験、進行中。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/48982053

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 Monday,July.26th 2010 昭和天皇へのインタビュー。:

« 短歌 四月五日のものです。英会話の初授業。 | トップページ | 短歌集 「丘の上の大学」の前期試験、進行中。 »