« 短歌 「憶良(おくら)本 ずらっと並ぶ その中で……」。 | トップページ | 歴史の自習の時間 山上憶良は、飛び立つ羽を得て何をしたかったのでしょうか。 »

2010.07.05

英語で日記 Monday,July,5 2010 ”You should”、and ”You should'nt”.

Monday,July,5 2010 ”You should”、and ”You should'nt”.

 雨、のち晴れ。

  夜、私は、前期試験のための勉強を始めました。
 試験は、なかなか、難しい。
 私の前途は多難です。

 またまた、英会話の宿題です。
 「You should」を使った文章を三つ、「You should'nt」を使った文章を三つくってきなさいということです。
 私は、こんな文章を書こうと思っています。

  【You should】 

 あなたは、前期試験に向けての勉強を真面目にやらなくてはいけない。
 あなたは、あした中に、演習のためのリポートをかかなくてはいけません。
 あなたは、四つの出版物のためのの原稿を五本書かなければいけません。

 【You should'nt】

 あなたは、いろんなことに手を出し過ぎてはいけません。
 あなたは、授業中に居眠りしてはいけません。
 あなたは、ビールを飲み過ぎてはいけません。 

Monday July 5th 2010 "You should"、and "You should'nt".

Fine after rain.

I started studying for the first term examination at night.
The examination is quite difficult.
My future is full of troubles.

It is homework of English conversation again.
I have to make three sentences using "You should" and three sentences using "You shouldn't". 
I think that I write such sentences.

  【You should】 

 あなたは、前期試験に向けての勉強を真面目にやらなくてはいけない。
 あなたは、あした中に、演習のためのリポートをかかなくてはいけません。
 あなたは、四つの出版物のためのの原稿を五本書かなければいけません。

【You should'nt】

 あなたは、いろんなことに手を出し過ぎてはいけません。
 あなたは、授業中に居眠りしてはいけません。
 あなたは、お酒を飲み過ぎてはいけません。

  ● ホームワークの英訳 ●

 【You should】

You should study for the first term examination seriously.
You should write the report for the maneuver by the end of tomorrow.
You should write five manuscripts for four publications.

 【You should'nt】

You should'nt do this and that.
You should'nt doze during the lesson.
You should'nt drink beer too much.

|

« 短歌 「憶良(おくら)本 ずらっと並ぶ その中で……」。 | トップページ | 歴史の自習の時間 山上憶良は、飛び立つ羽を得て何をしたかったのでしょうか。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/48807599

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 Monday,July,5 2010 ”You should”、and ”You should'nt”.:

« 短歌 「憶良(おくら)本 ずらっと並ぶ その中で……」。 | トップページ | 歴史の自習の時間 山上憶良は、飛び立つ羽を得て何をしたかったのでしょうか。 »