« 歴史の自習の時間 ポール・ラングランの生涯教育の提案。 | トップページ | 行きたい所  香川県三豊市の宗吉瓦窯跡史跡公園・宗吉かわらの里展示館。 »

2010.07.31

英語で日記 Saturday,July.31st 2010 老学生・藤原義一(ふじはら・よしかず)、ラストスパート。

Saturday,July.31st 2010 老学生・藤原義一(ふじはら・よしかず)、ラストスパート。

  晴れ。

  私の前期試験の最終日は、八月二日です。
 その日、私は、四科目の試験を受けます。
 そのための勉強が、いま、午後九時半に、一応終わりました。
 きょうは、朝から勉強をしました。
 勉強したのは、教育学概論と、古代史概論です。
 一回、食事をしただけです。
 いまから、本日の二食目をします。
 おかずは、シラウリと豚肉を炊きこんだものです。

 二時間ほど前、スーパーマーケットに豚肉を買いに行きました。
 そこでは、私の大学の同学年の人がレジを打っていました。
 「僕は、一日中、勉強を楽しんでいる。その一方に、同じ学年の人でアルバイトをしている人がいる」
 何だか申しわけないような気持ちになりました。

 このあとの試験対策は、学んだ多くのデータを、私の脳みその少ないメモリィに入れることです。

Saturday,July.31st 2010 Old student,Fujihara Yoshikazu put a last spurt.

Fine.

The final day of my first term examination is on August 2nd.
I will take the examination of four subjects on the day.
The study for that ended tentatively at 9:30 at night now.
I studied in the morning today.
They were a pedagogy outline, and an ancient history outline that I studied.
I only ate once.
I am taking today's second meal now.
The side dish are boiled Sirouri and pork.

I went to a supermarket to buy pork about two hours ago.
The person who is same grade as me in my university was in charge of a checkout there.
"I am enjoying studying all day long. On the other hand, there is a person who is same grade as me is working part-time. "
I felt sorry for her.

My examination measures after this are to store a lot of learnt data in my little brains' memory.

|

« 歴史の自習の時間 ポール・ラングランの生涯教育の提案。 | トップページ | 行きたい所  香川県三豊市の宗吉瓦窯跡史跡公園・宗吉かわらの里展示館。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49022461

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 Saturday,July.31st 2010 老学生・藤原義一(ふじはら・よしかず)、ラストスパート。:

« 歴史の自習の時間 ポール・ラングランの生涯教育の提案。 | トップページ | 行きたい所  香川県三豊市の宗吉瓦窯跡史跡公園・宗吉かわらの里展示館。 »