« 英語で日記 Tuesday,July.13th 2010 私たちの大学では前期試験の日程が発表されました。 | トップページ | 英語で日記 Thursday,July.15th 2010  藤原京と藤原宮。 »

2010.07.14

英語で日記 Wednesday,July.14th 2010 「わぉーーっ、一時間目に遅れる」。

 Wednesday,July.14th 2010 「わぉーーっ、一時間目に遅れる」。

 起きたら午前八時半でした。
 「うわーーっ」
 二つの目覚まし時計をにらみつけました。
 「なぜ、午前七時に鳴らないんだ」
 そのわけは、すぐわかりました。
 私が、セットしていませんでした。
 シャワー。
 歯磨き。
 ヒゲそり。
 着替え。

 朝食は、ぬきです。
 十五分後に、出発しました。
 オートバイでです。
 雨の中、カッパも着ずに。
 一時間目に間に合いました。

 やっぱり、忘れ物がありました。
 昼休みにアパートに帰って処理しました。

 今夜、夏休みに、孫たちと山登りする計画が持ち上がりました。
 それまでに、体を鍛えておかなくては。

 夜、リポートを一つ書きあげました。

 そして、日曜日の調査のための資料集をつくりました。

 そろそろシンデレラの時間です。もう寝なくては、あすも、きょうのようになってしまいそうです。

Wednesday July.14th 2010 "Waoooooo. I will be late for the first class."

I looked my clock as soon as I get up.
It was 8:30 in the morning.
"Waoooooo."
I glared at two alarm clocks.
"It did't ring at 7 a.m."
I understood the reason at once.
I didn't set my alarm clock.
Taking a shower.
Brushing my teeth.
Shaving my beard.
Changing clothes.
There was no time to eat breakfast.
I left 15 minutes later.
I went by motorcycle.
I didn't put on raincort, it was raining though. 
It could be on time at the first class.
 
After all, there was a thing left behind. I noticed it after sittng.
I returned to my apartment at lunchtime and managed it.

The plan to climb a mountain with my grandchildren has come up tonight.
It is summer vacation's plan.
I should train my body till then.

I finished writing one report at night.
And, I made the material collection for the investigation on Sunday.
It is time of Cinderella slowly.
I should sleep now.
Tomorrow, I will do the same thing like today if I do not sleep at once.

|

« 英語で日記 Tuesday,July.13th 2010 私たちの大学では前期試験の日程が発表されました。 | トップページ | 英語で日記 Thursday,July.15th 2010  藤原京と藤原宮。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/48878310

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 Wednesday,July.14th 2010 「わぉーーっ、一時間目に遅れる」。:

« 英語で日記 Tuesday,July.13th 2010 私たちの大学では前期試験の日程が発表されました。 | トップページ | 英語で日記 Thursday,July.15th 2010  藤原京と藤原宮。 »