« 歴史の自習の時間 古墳時代の終末年代と、その根拠。 | トップページ | 歴史の自習の時間 南北朝正閏論(なんぼくちょうせいじゅんろん)と水中の特別攻撃隊。 »

2010.07.07

英語で日記 Wednesday,July.7th 2010 私の妻の旅行と、飼いネコと私。

Wednesday,July.7th 2010 私の妻の旅行と、飼いネコと私。

 晴れ、のち曇り。

 大学の授業は四時間目が休みになりました。
 それで、午後三時ころ、私のアパートに帰りつきました。
 アパートで、ひたすらパソコンに向かい、ある科目の試験のためにメモをつくりました。
 これまでに二項目、書き上げていました。
 きょうは、それに加え、四項目を書き上げました。
 作業を終えると、午後十一時になっていました。
 これで、私の頭は整理されました。
 このメモをもとに、がっちり勉強したいと思っています。

 午後からの勉強の途中、つぎのような息抜きをしました。
 夕食の用意。
 洗濯。
 夕食。
 ビラの配布。
 食材の買い出し。
 妻への電話。


 妻に電話しました。
 妻は、いつもと違って、低姿勢の話しぶりでした。
 彼女が、私に、つぎのようにいいました。
 「私は八月の始め三泊四日で広島市に行きます。その間、ネコを、わが家で独りにしておくのが心配です。この期間、あなたは、高知市の家に帰っていてください。あなたは、ネコの面倒をみていただけませんでしょうか」
 実は、この期間、私の大学では集中講義があります。
 それを受けないでで高知市に帰ることにしました。
 「妻を羽ばたかせるように後押しするのが夫のつとめです」
 なんちゃって。
 私が、本当に、いつも、そういう態度だったら、いい夫なのですが。

Wednesday July.7th 2010 My wife's travel, keeping cat, and I.

Partly cloudy
 
As for the class of my university, the fourth period was canceled.
And, I returned to my apartment at about 3 p.m. 
I was single-minded to face my personal computer in my apartment, and made the memo for the examination of a certain subject.
I had finished writing two items so far.
I finished writing four items in addition to it today.
When I finished working, it was p.m.
My head was arranged by this.
I want to study stoutly based on this memo.
 
I rested in the middle of my study in the afternoon as follows.
Preparation for supper.
Supper.
Washing.
Distribution of flyer.
Buying of ingredients.
Telephone to my wife.
 
I called my wife.
Her way of talking was a modest attitude different from usual.
She said to me as follows.
"I will go to Hiroshima city for 3 nights and 4 days in early August. Meanwhile, I worried about making the cat alone in my house. You must return to our house in Kochi city for this period. Could you look after the cat?"
Actually, there is an immersion program at my university for this period.
I decided to return to Kochi city without attending it.
"To support a wife and make her flap is a husband's work"
It is just a joking.
Though it is a good husband if I always am such an attitude.

|

« 歴史の自習の時間 古墳時代の終末年代と、その根拠。 | トップページ | 歴史の自習の時間 南北朝正閏論(なんぼくちょうせいじゅんろん)と水中の特別攻撃隊。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/48822803

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 Wednesday,July.7th 2010 私の妻の旅行と、飼いネコと私。:

« 歴史の自習の時間 古墳時代の終末年代と、その根拠。 | トップページ | 歴史の自習の時間 南北朝正閏論(なんぼくちょうせいじゅんろん)と水中の特別攻撃隊。 »