« 短歌集 大学のホームページの成績簿。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年八月七日 土曜日 晴れ 私は、実証にもとづいた本が読みたいと思っています。 »

2010.08.06

英語で日記 Friday,August 6 2010 六十五回目の「八時十五分」を迎えました。

Friday,August 6 2010 六十五回目の「八時十五分」を迎えました。

 晴れ時々雨。
 午前一時に起きました。
 そして、四月からやっている研究の中間のまとめを書きました。

 新聞が配達された音がしました。
 時計は、四時四十四分です。

 六十五回目の「八時十五分」を迎えました。
 きょう、高知県からも数十人が広島に行っています。

 午後、私たちの学部の前期の成績が発表されました。
 大学のホームページの個人情報のページに載りました。
 十五科目すべてパスしました。
 先生たち、ありがとうございました。

 私と弟は、庭で育ったスイカを食べました。
 ヤマノイモのムカゴが、庭で、育っていました。
 私は、それらを、採って、炒って食べました。
 夕方、私と弟は近くのレストランに行って、ビーフステーキを食べ、生ビールを飲みました。
 二人の話題は古代における宗教でした。

 夜九時半、妻が、家に帰りました。

Friday August 6th 2010 We received "8:15" of the 65th times.

Occasional fine rain.
 
I got up at one o'clock in the morning.
And, I wrote the summary of the middle of the research that have been done since April.
I heard the sound that newspaper was delivered.
The clock is 4:44.
 
We received "8:15" of the 65th times.
Tens of people have gone to Hiroshima from Kochi Prefecture today.

The result of the first term was announced by our faculty in the afternoon.
They were recorded on the page of individual information on the homepage of the university.
I passed all of the 15 subjects.
I appreciate all teachers.
My younger brother and I ate the watermelon that grew up in our garden.
Propagule of yam grew up in the garden.
I caught them, roasted, and ate them.
We went to the nearby restaurant, ate beefsteaks, and drank draft beer in the evening.
The topic of our conversation was a religion in ancient times.

My wife returned to my house by 9:30 at night.

(propagule ムカゴ。yam ヤマノイモ)

|

« 短歌集 大学のホームページの成績簿。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年八月七日 土曜日 晴れ 私は、実証にもとづいた本が読みたいと思っています。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49078411

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 Friday,August 6 2010 六十五回目の「八時十五分」を迎えました。:

« 短歌集 大学のホームページの成績簿。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年八月七日 土曜日 晴れ 私は、実証にもとづいた本が読みたいと思っています。 »