« 短歌 僕のケータイの料金についての若干の考察。 | トップページ | 短歌集 NHK総合テレビのドラマ「龍馬伝」を見て。 »

2010.08.22

英語で日記 二〇一〇年八月二十二日 日曜日 本日のテーマは、香川県の陸軍飛行場でした。Sunday, August 22th, 2010 My theme of today was the army airports in Kagawa prefecture.

二〇一〇年八月二十二日 日曜日 本日のテーマは、香川県の陸軍飛行場でした。

 晴れ。

 午前十時過ぎ、携帯電話の音で目覚めました。

 私の本日のテーマは、香川県の陸軍飛行場でした。
 午前中、調査済みのデータの打ち込みをしました。
 午後は、香川県立図書館に行きました。
 いい本を見つけることができました。
 そして、その図書館の近くのお医者さんに取材しました。
 いい話を聴くことができました。

 夕食は、焼いた豚肉とスライスしたトマトを食べました。
 NHK総合テレビのドラマ「龍馬伝」を見ました。
 そのドラマを見て、いろいろ考えました。

Sunday, August 22th, 2010 My theme of today was the army airports in Kagawa prefecture.

Fine.

I awoke by the sound of my cellular phone at 10 a.m.
My theme of today was the army airports in Kagawa prefecture.
I input the data that had been investigated in the morning.
I went to Kagawa prefectural library in the afternoon.
I was able to find a good book.
And, I interviewed a doctor near the library.
I was able to listen to a good story from him.

I ate grilled pork and sliced tomato for my supper.
I watched a drama "Biography of Ryoma" of NHK General television.
I thought variously things by watching the drama.

|

« 短歌 僕のケータイの料金についての若干の考察。 | トップページ | 短歌集 NHK総合テレビのドラマ「龍馬伝」を見て。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49222026

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年八月二十二日 日曜日 本日のテーマは、香川県の陸軍飛行場でした。Sunday, August 22th, 2010 My theme of today was the army airports in Kagawa prefecture. :

« 短歌 僕のケータイの料金についての若干の考察。 | トップページ | 短歌集 NHK総合テレビのドラマ「龍馬伝」を見て。 »