« 短歌集 高知市工石山(くいしやま)青少年の家で その二 | トップページ | 短歌集 高知市工石山(くいしやま)青少年の家で その三 »

2010.08.18

英語で日記 二〇一〇年 八月十七日 私は、聴音壕を見つけました。

二〇一〇年 八月十七日 火曜日 私は、聴音壕を見つけました。

 晴れ。

 私たちは、いま高知市工石山(くいしやま)青少年の家に泊っています。
 私たちのグループは、弟、妻、娘、孫娘二人、それに私です。

 私は、工石山の山中でアジア太平洋戦争中の聴音壕(敵の飛行機の音を聞くための壕)と思われるものを発見しました。

 この青年の家に体育館があって、私たちは、みんなでスポーツを楽しみました。
 私は、フラフープをしました。
 ところが、フラフープが回らないのでびっくりしました。
 私は、小学生のころ、フラフープが上手でした。

Tuesday August 17, 2010 I discovered the Ciyouongo (trench to hear the sound of enemy's airplane).

Fine.

We are in Kuishiyama youth's house now.
Our group are my younger brother, my wife, my daughter, my two granddaughters, and me.

I discovered Ciyouongo (trench to hear the sound of enemy's airplane) in the Asia Pacific War in Kuishiyama mountain.

There was a gym in this youth house, so we all enjoyed sports .
I did Hula Hoop.
However, I was surprised because Hula Hoop did not turn.
When I was an elementary school student, I was good at Hula Hoop.

|

« 短歌集 高知市工石山(くいしやま)青少年の家で その二 | トップページ | 短歌集 高知市工石山(くいしやま)青少年の家で その三 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49179392

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年 八月十七日 私は、聴音壕を見つけました。:

« 短歌集 高知市工石山(くいしやま)青少年の家で その二 | トップページ | 短歌集 高知市工石山(くいしやま)青少年の家で その三 »