« 短歌集 高知市工石山(くいしやま)青少年の家で その三 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年 八月十九日 木曜日 ユリのピアノ発表会。 »

2010.08.19

英語で日記 二〇一〇年 八月十八日 水曜日 屋外での焼肉。

二〇一〇年 八月十八日 水曜日 屋外での焼肉。

 晴れ。
 
 私たちは、高知市の工石山(くいしやま)にいます。

 私は、前日、この山で、アジア太平洋戦争のときの聴音壕(ちょうおんごう。敵の飛行機の音を聞く場所)を見つけました。
 私は、この聴音壕のことを調べるために、途中退席して、高知県立図書館に行きました。
 その間、わがファミリーは、この山の頂上まで登ったそうです。
 私は、夕方の、屋外の焼肉の時間に間に合って、それに参加しました。

Wednesday, August 18, 2010 BBQ in outdoor.

Fine.
 
We are in Kuishiyama mountain in Kochi city.

I found the Chouongou(trench to hear the sound of enemy's airplane) at the Asian Pacific War in this mountain the day before.
I left in the middle of the picnic to search for the Chouongou, and went to Kochi prefectural library.
Meanwhile, my family seem to have climbed even the top of this mountain.
There was B.B.Q outside in the evening, then I came back in time, so I participated in it.

|

« 短歌集 高知市工石山(くいしやま)青少年の家で その三 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年 八月十九日 木曜日 ユリのピアノ発表会。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49192069

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年 八月十八日 水曜日 屋外での焼肉。:

« 短歌集 高知市工石山(くいしやま)青少年の家で その三 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年 八月十九日 木曜日 ユリのピアノ発表会。 »