« 短歌集 NHK総合テレビのドラマ「龍馬伝」を見て。 | トップページ | 短歌 妻からの「名湯」。 »

2010.08.23

英語で日記 二〇一〇年八月二十三日 月曜日 香川県下の、ある古墳の発掘作業に参加しています。

二〇一〇年八月二十三日 月曜日 香川県下の、ある古墳の発掘作業に参加しています。

 晴れ、一時雨。

 本日から香川県下の、ある古墳の発掘作業に参加しています。
 私が、まず驚いたのは、必要な資材の多さです。
 これを揃えるのには大変な手間がかかったと思いました。
 私は、その作業に参加していませんでした。
 私たち十人は、その資材を古墳の上まで運びました。
 三回、上り下りしました。
 古墳の上で、資材を整理しました。
 そして、今回、発掘する場所の測量をしました。
 明日から、この古墳を掘る作業が始まります。
 私が、本日、現場で飲んだ水、お茶は、ペットボトルで六本分でした。
 
 いま、私は、メロメロになった衣服を洗濯しています。
 そして、六本のペットボトルに、お茶を入れています。

Monday, August 23th, 2010 I am participating in the excavation work of a certain old tomb in Kagawa prefecture.

Fine and temporary rain.

I have been participating in the excavation work of a certain old tomb in Kagawa prefecture since today.
First I was surprised that there were many necessary materials.
I thought that it took serious time to arrange this.
I did not participate in the work.
We 10 people carried the materials on the old tomb.
We ascended and descended three times.
We arranged materials on the old tomb.
And, this time, we measured the excavated place.
Work of digging up this old tomb will start from tomorrow.
Water and green tea that I drunk there today were six PET bottles.
 
Now, I am washing clothes that soaked fully sweat.
I am putting green tea to six PET bottles.

|

« 短歌集 NHK総合テレビのドラマ「龍馬伝」を見て。 | トップページ | 短歌 妻からの「名湯」。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49232024

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年八月二十三日 月曜日 香川県下の、ある古墳の発掘作業に参加しています。:

« 短歌集 NHK総合テレビのドラマ「龍馬伝」を見て。 | トップページ | 短歌 妻からの「名湯」。 »