« 『歌集 丘の上の大学、春から夏へ。』 アップロードしました。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年八月三十日 月曜日 引き締まったお腹。 »

2010.08.29

英語で日記 二〇一〇年八月二十九日 日曜日 高松市の由良山の空襲犠牲者慰霊碑。

Photo

Photo_2

Photo_3

二〇一〇年八月二十九日 日曜日 高松市の由良山の空襲犠牲者慰霊碑。

 午前中、文学雑誌の原稿を書き上げました。

 午後、高松市牟礼の手掘りトンネルを見に行きました。

 そして、同市の由良山に行きました。
 中腹の二つの戦争壕を見ました。
 この二つは、中でつながっていました。
 そして、空襲犠牲者慰霊碑を見ました。
 アメリカ軍の空襲の犠牲者たちの碑です。

 夕立ちに遭いました。
 太陽は出ています。雨は、一部地域にだけに降っていました。
 そして、その後、美しい夕焼けを見ました。

 古本屋に行ってアジア太平洋戦争についての本二冊とザ・ビートルズのCDを買いました。

 さぬき市に帰って、うどん屋に入ると、学友がレジを打っていました。
 彼女は、きびきびと働いていました。

 本屋に行って、アジア太平洋戦争を記録したDVDを三つ買いました。

 それで、いま、アパートで買ってきたザ・ビートルズのCDを聴いています。
 「THE LONG AND WINDING ROAD」、「DON'T LET ME DOWN」、「ACROSS THE UNIVESE」、「LET IT BE」、好きな曲がたくさん入っていました。
 ロックで好きなのは、ほかには、プリンセス・プリンセス、ザ・ブルーハーツです。

Sunday, August 29th, 2010 Air raid victim cenotaph at Mt. Yurayama in Takamatsu city.

I finished writing the manuscript of the literary magazine in the morning.

I went to see the hand digging tunnel at Mure in Takamatsu city in the afternoon.

And, I went to the Mt. Yurayama in the same city.
I saw two war trenches in the hillside.
Two war trenches connected to the inside.
And, I saw the air raid victim cenotaph.
This is for victims of the air raid by the U.S. Army.

As for me, I encountered the shower.
The sun has risen. It was rainy in a part of region.
And, I saw a beautiful the glow of sunset afterwards.

I went to a used bookstore and I bought two books on the Asian Pacific War and CD of The Beatles.

I returned to Sanuki city, and I went to a noodle shop.
Then, my schoolmate was in charge of cash register.
She was working energetically.

I went to a bookstore, and bought three DVDs that recorded the Asian Pacific War.

And, I am listening to CD of The Beatles that has just bought in my apartment now.
There were "THE LONG AND WINDING ROAD", "DON'T LET ME DOWN", "ACROSS THE UNIVESE", "LET IT BE".I love those.
I love PRINCESS PRINCESS, and THE BLUE HEARTS in rock music.
 
(air raid 空襲。victim ビクティム 被害者。cenotaph セメターフ 記念碑。 )

|

« 『歌集 丘の上の大学、春から夏へ。』 アップロードしました。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年八月三十日 月曜日 引き締まったお腹。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49289043

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年八月二十九日 日曜日 高松市の由良山の空襲犠牲者慰霊碑。:

« 『歌集 丘の上の大学、春から夏へ。』 アップロードしました。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年八月三十日 月曜日 引き締まったお腹。 »