« 英語で日記 Wednesday,August 4 2010 極小のジャングル。 | トップページ | 「アジア太平洋戦争中に、道路を拡張してつくられていた香川県の三つの陸軍秘匿飛行場」の中間のまとめ。 »

2010.08.06

英語で日記 Thursday,August 5 2010 うちのメスネコ。

Thursday,August 5 2010 うちのメスネコ。

 晴れ時々雨。

 私は、きょうも、『高知の戦争 証言と調査』十号の原稿を整理しました。

 うちのネコについて書いておきます。
 彼女は、きれいな三毛ネコです。
 僕は、布団も着ないで大の字になって寝ています。
 彼女は、その両足の間に、ちょこんと丸くなって寝ています。
 私は、彼女にエサをあげますが、彼女は、それを残します。
 しばらくすると、黒ネコが、わが家に侵入してきます。
 そして、彼は、彼女が食べ残したエサを食べます。
 この黒ネコは、彼女の彼氏です。
 彼女は、よく外に出て行きます。
 彼氏とのデートだと思います。
 きょうは、ぼくは、早々と寝ることにしました。
 ネコがいなかったのですが、私は、そのままドアのカギをかけました。

 私が夜中に起きてドアを開けました。
 ドアの所にいた彼女は、「ミヤーミャーミャー」といいながら、わが家に入って来ました。

Thursday August 5th 2010 Our female cat.

Occasional fine rain.

I arranged the manuscript of the tenth 'War testimony and survey of Kochi' today.

I write about our cat.
She is a beautiful tortoiseshell.
I am sleeping without blanckets with arms and legs outstretched.
She curled herself up demurely between my legs.
Though I give her bait, she leaves it.
After a while, a black cat invades my house.
And, he eats the bait that she left half-eaten.
This black cat is her boyfriend.
I think that it is a date with the boyfriend.
I decided to sleep early today.
I locked the door, though there was no cat.

I opened the door getting up in the middle of the night.
She was in frint of the door, and entered my house saying, "Meow meow meow".

(tortoiseshell トリシァウ 三毛。"Meow meow meow" ネコの鳴き声)

|

« 英語で日記 Wednesday,August 4 2010 極小のジャングル。 | トップページ | 「アジア太平洋戦争中に、道路を拡張してつくられていた香川県の三つの陸軍秘匿飛行場」の中間のまとめ。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49072233

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 Thursday,August 5 2010 うちのメスネコ。:

« 英語で日記 Wednesday,August 4 2010 極小のジャングル。 | トップページ | 「アジア太平洋戦争中に、道路を拡張してつくられていた香川県の三つの陸軍秘匿飛行場」の中間のまとめ。 »