« 英語で日記 Monday,August 2nd 2010 前期の試験のすべてが終わりました。 | トップページ | 短歌集 このごろの夢。 »

2010.08.04

英語で日記 Tuesday,August 3nd 2010 アメリカ軍機が写した十の空白地帯。

Tuesday,August 3nd 2010 アメリカ軍機が写した十の空白地帯。

 晴れ。

 午後、近現代史研究者のMさんに、高松市三谷(みたに)の日山(ひやま。標高一九一・六メートル)のふもとに連れて行ってもらいました。
 彼は、アメリカ軍機が一九四五年五月二十八日に撮影した、この地域の写真を入手しています。
 その写真には、この山のふもとの十つの四角い空白地帯が写っています。
 これが何だったかというのが、きょうのテーマです。

 夕方、高速バスで高知市の私たちの家に向かいました。
 原水爆禁止世界大会が、広島市で開かれています。
 妻は、それに参加するため広島に向かいます。
 彼女が、家に帰ってくるのは六日の夜中です。
 それまで、私が、家に居て私たちのネコの世話をすることになったのです。

Tuesday,August 3nd 2010 Ten blank zones that airplane of the U.S. Army took.

Fine.

I walked to the foot of Hiyama mountain in Mitani, Takamatsu city with a history researcher Mr. M in the afternoon.
He has obtained the photograph in this region which the U.S. Army machine took a picture on May 28, 1945.
Ten square blank zones in the foot in this mountain were taken in the photograph.
It is today's theme what this was.

I faced to my house in Kochi city by a high-speed bus in evening.
World Rally against A & H Bombs is held in Hiroshima city.
My wife heads for Hiroshima to participate in it in early morning, tomorrow .
It will be the middle of the night on sixth when she will come back home.
Till then, I am in the house and have to take care of our cat.

|

« 英語で日記 Monday,August 2nd 2010 前期の試験のすべてが終わりました。 | トップページ | 短歌集 このごろの夢。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49056915

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 Tuesday,August 3nd 2010 アメリカ軍機が写した十の空白地帯。:

« 英語で日記 Monday,August 2nd 2010 前期の試験のすべてが終わりました。 | トップページ | 短歌集 このごろの夢。 »