« 高知市へのアメリカ軍機の最初の空襲。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年九月十三日 月曜日 四国についての新しい科目の受講説明会。 »

2010.09.09

英語で日記 二〇一〇年九月九日 木曜日 高知市の友人が、わがアパートを来訪しました。

二〇一〇年九月九日 木曜日 高知市の友人が、わがアパートに来訪しました。

 晴れ。

 昼ごろ、高知市の友人(二十四歳)が、さぬき市の私のアパートに遊びに来てくれました。

 『高知の戦争 証言と調査』十号のゲラができました。
 私は、執筆者たちにゲラを送りました。
 
 夜、私は、窓の外では虫たちが「リー、リー」という声を上げているのに気が付きました。
 まだ猛暑ですが、着実に秋は近付いているようです。
  
 私は、詩の雑誌への書評を書きあげました。

 私が妻に電話したら、私の後期の授業料の話になりました。
 妻が、それを払ってくれたそうです。
 授業料等は、五十一万二千三百二十五円だったそうです。
 私は、しばらくは、妻に頭が上がりません。

Thursday, September 9th, 2010 My friend in Kochi city visited my apartment.

Fine.

My friend (24 years old) in Kochi city came to my apartment in Sanuki city to drink together in the afternoon.

'War testimony and survey of Kochi' The tenth galleys were able to be done.
I sent writers the galley.
 
I noticed that insects chirped away outside the window.
It is still an intense heat. However, autumn is coming steadily.
  
I finished writing the book review to the magazine of poetry.
 
When I called my wife, it became the story of my tuition at latter term.
She have paid it, I heard.
Tuition etc. seemed to be 512,325 yen.
I still feel I owe her a lot for a while.

|

« 高知市へのアメリカ軍機の最初の空襲。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年九月十三日 月曜日 四国についての新しい科目の受講説明会。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49402281

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年九月九日 木曜日 高知市の友人が、わがアパートを来訪しました。:

« 高知市へのアメリカ軍機の最初の空襲。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年九月十三日 月曜日 四国についての新しい科目の受講説明会。 »