« 英語で日記 二〇一〇年九月二十三日 六十六ページのリポートが完成しました。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年九月二十五日 土曜日 怠惰な一日。 »

2010.09.26

英語で日記 二〇一〇年九月二十四日 金曜日 大豊町で見たマンジュシャゲ。

二〇一〇年九月二十四日 金曜日 大豊町で見たマンジュシャゲ。

 晴れ。

 午後、陸軍高松飛行場のことを取材しました。
 その後、オートバイで高知市に向かいました。
 高速道は使いませんでした。

 途中、香川県まんのう町の二宮忠八飛行館に寄り、見学しました。

 大豊町に入ると、寒さで震えあがりました。
 ガソリンスタンドの男性に聞くと、彼は、昨日から寒くなったとのことでした。
 道端に、たくさんマンジュシャゲが咲いていました。
 「今年もマンジュシャゲに出合えた」
 なんだか感激しました。

 この日、高知市柳町の居酒屋「つくし」が再開しました。

Friday, September 24th, 2010 The cluster amaryllis which I watched in Outoyo town.

Fine weather.

I collected data on Takamatsu army airport in the afternoon.
I went to Kochi city by a motorcycle afterwards.
I did not use the motorway.

I dropped in the Ninomiya Chuhachi flight museum of Mannou town on the way and observed it.

When I entered Outoyo town, I trembled violently by cold.
I asked a man of a gas station, he said that it has become cold from yesterday.
A lot of cluster amaryllises bloomed on the roadside.
"I came across a cluster amaryllis this year"
I was impressed.

A bar "Tukushi" in Kochi city Yanagimachi reopened on that day.

(cluster amaryllis クロステー・アマリリス マンジュシャゲ。motorway 高速道路)

|

« 英語で日記 二〇一〇年九月二十三日 六十六ページのリポートが完成しました。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年九月二十五日 土曜日 怠惰な一日。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49563895

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年九月二十四日 金曜日 大豊町で見たマンジュシャゲ。:

« 英語で日記 二〇一〇年九月二十三日 六十六ページのリポートが完成しました。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年九月二十五日 土曜日 怠惰な一日。 »