« 短歌 リポート、リポート……。 | トップページ | 短歌 「当たり前の幸せ」。 »

2010.09.19

英語で日記 二〇一〇年九月十九日 日曜日 私の、イギリスから帰った青年へのメール。 

二〇一〇年九月十九日 日曜日 イギリスから帰った青年へのメール。 

 晴れ。

 私は、朝から高松市の平和資料館に行って、じっくり見学しました。
 私は、その帰りに古本屋に寄りました。
 私は、夕がた、さぬき市で、政治を語る集いに出席しました。

 以下、高知県の、ある青年へのメールです。

 メールを、楽しく読みました。 
 イギリスから高知県に帰って来ているとのことですね。
 いつからイギリスに行っていましたか。
 イギリスに滞在したのは、一年半くらいだったでしょうか。
 イギリスでは、働いていましたか。
 こんどは、スペインの大学に行きたいということですが、スペイン語も話せるようになったのでしょうか。
 私は、あれから、高知県立高知短期大学校を卒業して、ことしの春、さぬき市の「丘の上の大学」の文学部文化財学科で学んでいます。
 いま、ここの三年生です。
 考古学や博物館学を中心に学んでいます。
 いま、三つ、実習の授業を受けています。
 しかし、これが、なかなか難しくて苦労をしています。
 あなたの、お父さんの絵本が、出版されたとのことですね。
 お願いですけど、それを、私の住所に、お送りいただけませんでしょうか。
 代金は、それをいただいた後、すぐに、あなたに、お送りします。
 ところで、もう二十歳になりましたか。
 私は、二十五日午後一時ころからは、高知市にいます。
 もし、都合が合うなら、気安い所で、ビールを飲みながら会話しませんか。

Sunday, September 19th, 2010 My email to a young man who returned from U.K.  

Fine weather.

I went to the peace museum of Takamatsu city from morning and observed them slowly and carefully.
I stopped at a secondhand bookstore on my way home.
I attended at a gathering to talk about politics in the evening at Sanuki city.


This is my email to a certain young man in Kochi as follows.
 
I read an email from you happily.
I heard that you have returned to Kochi from the U.K..
When did you go to the U.K.?
Did you stay around 1 year and six month in the U.K.?
Did you work in the U.K.?
You said, you want to go to the Spanish university, but, did you come to be able to speak Spanish this time?
I graduated from Kochi prefectural colleage, and in this spring, I started to study in the department of literature cultural assets subject of "the university on the hill" in Sanuki city.
I am a third grader  here now.
I learn archeology and museology, mainly.
I take three classes of the training now.
However, these are very difficult for me and I have a hard time.
The picture books of your father have been published, right?
I would like to ask you but, would you send it to my address?
I will send the money to you immediately after I got it.
By the way, did you become 20 years old?
I will be in Kochi city from about 1:00 in the afternoon on 25th.
How about go drinking bear with me in a relaxed place if it ok for you?

|

« 短歌 リポート、リポート……。 | トップページ | 短歌 「当たり前の幸せ」。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49496858

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年九月十九日 日曜日 私の、イギリスから帰った青年へのメール。 :

« 短歌 リポート、リポート……。 | トップページ | 短歌 「当たり前の幸せ」。 »