« 英語で日記 二〇一〇年八月三十一日 火曜日 教師のありかたについて。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年九月二日 木曜日 ボブ・ディランのCD。 »

2010.09.01

英語で日記 二〇一〇年九月一日 水曜日 随筆「上昇気流に乗りました」。

二〇一〇年九月一日 水曜日 随筆「上昇気流に乗りました」。

 晴れ。

 私は、古墳発掘作業に参加しました。
 それは、八日目になりました。
  私は、現場では、毎日、五百ミリリットルのペットボトルのお茶を六本分飲んでいます。
 私は、体調管理のためにつぎのようにしてきました。
 朝ご飯は食べない。
 昼食は、うどんを食べる。
 夜もできるだけ軽い食事にする。
 しかし、私は、本日の午後は胃の調子が悪くて困りました。
 それは、私が、昼食に、うどんを二玉も食べたせいだと思います。
 私は、今夜は、何も食べないで寝るつもりです。
 
 月刊誌『高知歌人』九月号が、私のアパートに届きました。
 巻頭随想に私の「上昇気流に乗りました」が掲載されていました。

Wednesday, September 1st, 2010 Essay "Rose with the ascending current".

Fine.

I participated in the old tomb excavation work.
It became the eighth day.
I drink six 500ml PET bottles of green tea at the site every day.
I have made it as follows for health management.
I don't eat breakfast.
I eat noodles for lunch.
I try to have slight repast as much as possible.
However, I had stomach upset since this afternoon and was embarrassed.
I think that it is because I ate as many as two small piles of noodles at lunchtime.
I will sleep with an empty stomach tonight.

Monthly publication 'Kochikajin' September reached my apartment.
My "Rose with the ascending current" was appeared in the beginning of the book occasional thoughts.

|

« 英語で日記 二〇一〇年八月三十一日 火曜日 教師のありかたについて。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年九月二日 木曜日 ボブ・ディランのCD。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49317658

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年九月一日 水曜日 随筆「上昇気流に乗りました」。:

« 英語で日記 二〇一〇年八月三十一日 火曜日 教師のありかたについて。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年九月二日 木曜日 ボブ・ディランのCD。 »