« アメリカ軍の空襲のとき、国民学校、中学校の校長、教頭、教師たちは、学校の天皇、皇后の写真や守るために奔走しました、高知市での、その実際は……。 | トップページ | 民主党が、日本の農業を、ぶっ壊そうとしています。日本共産党が、日本農業を守れという声をあげています。 »

2010.10.23

英語で日記 二〇一〇年十月二十三日 土曜日 住民の立場で働く地方議員たち。Saturday, October 23rd, 2010 Local members of the Diet working in the situation of inhabitants.

二〇一〇年十月二十三日 土曜日 住民の立場で働く地方議員たち。

 晴れ。

 午前中、月一回の診察で高知市の病院に行きました。
 インフルエンザの予防接種もやってもらいました。

 この日の、病院の費用が一万四十円、薬局の費用が二千四百二十円。私の体は、けっこうお金のかかる体です。

 午後、高知市の高知県立図書館へ行きました。
 『戦史叢書(せんしそうしょ)』、数冊を借りて読みました。

 夜は、高知市で開かれた日本共産党の米田(よねだ)みのる県議、細木りょう市議の議会報告のつどいに参加しました。
 日本共産党・緑風会の高知県議団(五人)は、夜間の県立高知短期大学を存続させるために奮闘してくれました。
 日本共産党の高知市議団(八人)は、岡崎市長の打ち出したゴミ有料化に市民と共に反対して、ついに有料化を阻止しました。
 私は、この県議団、市議団を尊敬しています。

 この間のインタビューの録音を、おこしはじめました。

 終わりません。

 明日も作業を続けます。

Saturday, October 23rd, 2010 Local members of the Diet working in the situation of inhabitants.

Fine weather.

I went to a hospital in Kochi city on 1 time a month medical examination in the morning.

I had the flu shot here.

As for the expense of the hospital, this day was 10,040 yen, the expense of the drugstore was 2,420 yen.
My body costs plenty money.

I went to Kochi prefectural library in Kochi city in the afternoon.
I borrowed "history of a war library"and several books, and read them.

I participated in the gathering of the assembly report by Mr.Yoneta, a member of prefectural assembly and Mr.Hosoki, a member of a city council who possessed it at night in Kochi city. Their position is  Japanese Communist Party.
5 Kochi members of prefectural assembly corps of the Japanese Communist Party / wind in the early summer society struggled to continue night prefectural Kochi junior college.
Kochi mayor Okazaki tried to make collection of the garbage be charged. However, 8 Kochi members of a city council corps of the Japanese Communist Party objected to this plan with citizen and prevented charging.
I respect these members of prefectural assembly corps and members of a city council corps.

I heard the recording of the last interview and began to work to make it as sentences.
However, the work is not finished today.
I will continue carrying out this tomorrow.

|

« アメリカ軍の空襲のとき、国民学校、中学校の校長、教頭、教師たちは、学校の天皇、皇后の写真や守るために奔走しました、高知市での、その実際は……。 | トップページ | 民主党が、日本の農業を、ぶっ壊そうとしています。日本共産党が、日本農業を守れという声をあげています。 »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49825882

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年十月二十三日 土曜日 住民の立場で働く地方議員たち。Saturday, October 23rd, 2010 Local members of the Diet working in the situation of inhabitants. :

« アメリカ軍の空襲のとき、国民学校、中学校の校長、教頭、教師たちは、学校の天皇、皇后の写真や守るために奔走しました、高知市での、その実際は……。 | トップページ | 民主党が、日本の農業を、ぶっ壊そうとしています。日本共産党が、日本農業を守れという声をあげています。 »