« 英語で日記 二〇一〇年十月二十九日 木曜日 朝七時開店の、うどん屋。 | トップページ | 【写真】  やっぱり、キンモクセイの花の香りが好き。  »

2010.10.29

二〇一〇年十月二十九日 金曜日 香川県の高知県人会の総会に参加しました。

二〇一〇年十月二十九日 金曜日 香川県の高知県人会の総会に参加しました。

 午後、授業が終わってからHA先生の指導を受けました。
 先生から適切な示唆をいただき、心が膨らみました。
 この先生は、教育熱心で、理知的な、素晴らしい方です。
 
 夜、高松市で開かれた香川県の高知県人会の総会に参加しました。
 それは、二百数十人の参加でした。
 すごい人数ですねえ。
 いろんな人と出会いました。
 土佐高校出身で満州で苦労したという八十三歳の男性。
 高知追手前高校のときの同学年生の夫で、某放送局の社長。
 高知大学の時の私の一年下の女性と、高知学芸高校で一緒だった、某県の幹部の男性。
 土佐高校出身の外科医の男性。
 某町の幹部の男性。
 高知市大津出身で、高知大学を卒業してから、某銀行に入って一年半という女性。
 その総会は、七千円の会費でした。
 参加者たちは、おみやげをいっぱいもらいました。

Friday, October 29th, 2010 I participated in the general meeting of an association of people from Kochi in Kagawa.

I took the guidance of Mr. HA in the afternoon after a class was over.
The teacher gave an appropriate suggestion to me, and my heart swelled out.
He is an earnest, intelligent splendid person.
 
I participated in the general meeting of an association of people from Kochi in Kagawa at night in Takamatsu city.
It was two hundred participation.
It is the terrible number of people.
I met various people.
A man of 83 years old, from Tosa Senior High School, and had a hard time in Manchurian.
The president of a certain broadcasting station.
His wife was the same school year with me in high school days.
The school is Kochiootemae high school.
A man of the executive officer of a certain prefecture.
He used to be a student of Kochigakugei Senior High School, and same age with a woman who is 1year younger then me when we  used to be students of Kochi University.
A man of a surgeon from Tosa High School.
A man of the executive officer of a certain town.
A woman from Otsu, Kochi city.
She graduated from Kochi University.
She has begun to work in a certain bank, and she is said that it is 1 year and six month.
The general meeting fee was 7,000 yen.
The participants got a lot of souvenirs.

(appropriate 適切な。swell 感情が高まる。earnest 真面目な。intelligent 聡明な。splendid 立派な。surgeon スージャン 外科医)

|

« 英語で日記 二〇一〇年十月二十九日 木曜日 朝七時開店の、うどん屋。 | トップページ | 【写真】  やっぱり、キンモクセイの花の香りが好き。  »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49880905

この記事へのトラックバック一覧です: 二〇一〇年十月二十九日 金曜日 香川県の高知県人会の総会に参加しました。:

« 英語で日記 二〇一〇年十月二十九日 木曜日 朝七時開店の、うどん屋。 | トップページ | 【写真】  やっぱり、キンモクセイの花の香りが好き。  »