« 英語で日記 二〇一〇年十月六日 水曜日 うまくいかない二科目。 | トップページ | 妻との電話の「プツン」の意味。 »

2010.10.07

英語で日記 二〇一〇年十月七日 木曜日 花は、私たちに生きる勇気をくれます 【写真三枚】。

P1020388_1

P1020402_1

P1020442_1_2

二〇一〇年十月七日 木曜日 花は、私たちに生きる勇気をくれます。

 晴れ。

 朝五時半に起床しました。
 さぬき市から、善通寺市に行きます。
 私たちは、午前中、そこでやっている発掘の現場を見学することができます。
 
 オートバイで善通寺市に向かいました。
 見学の始まる時間の一時間以上も前に、善通寺市に着きました。
 そこで、少し、善通寺市内を散歩しました。
 JRの線路の近くに咲いているマンジュシャゲが綺麗でした。
 お寺の善通寺のハスの花も素敵でした。

 私たちは、発掘現場を見せていただきました。
 高度な作業を、ていねいに、根気強くやっている集団が、そこにはいました。
 それを見て、すごく感動しました。

 善通寺市からの帰りに高速道路の志度の出口の手前で、キンモクセイが咲いているのを見つけました。
 そして、志度の出口を出たところの池に、ホテイアオイがいっぱい咲いているのを見つけました。
 オートバイを止めて、見入りました。
 花というものは、その存在自体が、私たちに、生きる勇気のようなものを与えてくれます。

Thursday, October 7th, 2010   Flowers give courage to live to us.

Fine weather.

I got up at half past 5 a.m.
I go to Zentsuuji city from Sanuki city.
We can observe the spot of the excavation where is under way in the morning.
 
I went to Zentsuuji city by motorcycle.
I arrived at Zentsuuji city more than one hour before the visit began.
Therefore I strolled in Zentsuuji city a little.
The cluster amaryllis which bloomed near a track of JR was beautiful.
The lotus of Zentsuuji Temple was wonderful, too.

We looked the excavation spot.
There was the group which worked high level with perseverance and carefully there.
I was impressed to watch it very much.

I found that fragrant olives bloomed in a return from Zentsuuji city just before an exit of Shido of the highway.
I found that a lot of water hyacinths bloomed in the pond out of the exit of Shido.
I stopped my motorcycle,and watched the flowers.
As for things called flowers, the existence in itself gives us a thing such as the courage to live.

|

« 英語で日記 二〇一〇年十月六日 水曜日 うまくいかない二科目。 | トップページ | 妻との電話の「プツン」の意味。 »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49675303

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年十月七日 木曜日 花は、私たちに生きる勇気をくれます 【写真三枚】。:

« 英語で日記 二〇一〇年十月六日 水曜日 うまくいかない二科目。 | トップページ | 妻との電話の「プツン」の意味。 »