« 英語で日記 二〇一〇年十月二十一日 木曜日 地図閲覧サービスのホームページの活用。Thursday, October 21st, 2010 The practical use of the homepage of the map reading service. | トップページ | アメリカ軍の空襲のとき、国民学校、中学校の校長、教頭、教師たちは、学校の天皇、皇后の写真や守るために奔走しました、高知市での、その実際は……。 »

2010.10.22

英語で日記 二〇一〇年十月二十二日 金曜日 『国民学校の防空教育』を入手しました。Friday, October 22nd, 2010 I obtained "the air defense education of the national elementary school".

二〇一〇年十月二十二日 金曜日 『国民学校の防空教育』を入手しました。

  曇り、のち晴れ。

 アメリカ軍が一九四五年五月二十八日、七月七日に香川県を撮影した写真を注文しました。

 さて、高知市にいくことにします。

 アパートから琴電の志度の駅まで、小さな道を選んで歩きました。

 家々の庭の花が綺麗です。

 まず、志度から松島二丁目へ。

 ここで降りて、駅の近くの古書店へ。

 九月の「しんぶん赤旗」に、この古書店のある風景の絵が載っていました。

 私も、これを写真で表現しようと思ったのです。

 写真を撮りました。

 やっぱり店に入りました。

 いいものを入手しました。

 『国民学校の防空教育』です。

 和歌山師範学校女子部付属国民学校編纂のものです。

 発行は、一九四三年十月十日です。

 「学校防護で最も重要な事項は、御真影勅語詔書謄本の奉護である……」

 学校をアメリカ軍の爆弾などから守るうえで、最も重要なことは天皇、皇后の写真と天皇の教育勅語の謄本を守ることであるというのです。

 児童を守ることが第一ではなかったのです。

 午後六時十分、高松駅発の高速バスで高知市に向かいました。

 高知市の家に帰ると、文芸誌『文海(ふみ)』(日本民主主義文学会高知支部。十月二十五日)が来ていました。

 私の短歌が十三ページ分載っていました。

 うれしい!!!

Friday, October 22nd, 2010 I obtained "the air defense education of the national elementary school".

Cloudiness, fine weather.

I ordered the photograph that U.S. forces photographed Kagawa on July 7 on May 28, 1945.

By the way, I decide to go to Kochi city.

I chose the small way from my apartment to the station of Shido of koto train and walked.
Flowers of the garden of houses are beautiful.

At first I went to Matsushimanitiyoume Stationfrom Shido Station.
I went down here and went to a secondhand bookstore near the station.
A picture of the scenery with this secondhand bookstore was appeared in "a newspaper red flag" of September.
I intended to express this with a photograph.
I took the photograph of the secondhand bookstore.
After all I entered the shop.
Therefore I obtained a good thing.
It is "air defense education of the national elementary school".
Wakayama normal school girl part.
Its publication was October 10, 1943.
When teachers protect a school from the bombs of U.S. forces, the book says that the most important thing is to protect the photograph of the Emperor and his wife and the certified copy of the Imperial Rescript on Education of the Emperor.
It was not the first duty of teachers to protect children.

I went to Kochi city by express bus from Takamatsu Station at 6:10 p.m.
When I return to my house of Kochi city; literary magazine "Fumi"( Japanese democratic literary society Kochi branch office.) was delivered on October My tanka were appeared for page 13.
I am glad!

|

« 英語で日記 二〇一〇年十月二十一日 木曜日 地図閲覧サービスのホームページの活用。Thursday, October 21st, 2010 The practical use of the homepage of the map reading service. | トップページ | アメリカ軍の空襲のとき、国民学校、中学校の校長、教頭、教師たちは、学校の天皇、皇后の写真や守るために奔走しました、高知市での、その実際は……。 »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49813580

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年十月二十二日 金曜日 『国民学校の防空教育』を入手しました。Friday, October 22nd, 2010 I obtained "the air defense education of the national elementary school". :

« 英語で日記 二〇一〇年十月二十一日 木曜日 地図閲覧サービスのホームページの活用。Thursday, October 21st, 2010 The practical use of the homepage of the map reading service. | トップページ | アメリカ軍の空襲のとき、国民学校、中学校の校長、教頭、教師たちは、学校の天皇、皇后の写真や守るために奔走しました、高知市での、その実際は……。 »