« 【推論】 中国の「反日デモ」は、中国政府批判の色彩を強めるに違いない。 | トップページ | 短歌 虫のいい夢物語。勉強だけしている生活。 »

2010.10.26

英語で日記 二〇一〇年十月二十六日 火曜日 私の当面の課題。

二〇一〇年十月二十六日 火曜日 私の当面の課題。

 曇り。

 朝からすごい風が吹いています。
 いま、午後十一時ですが、外では「ゴーーーッ」という音をたてて風が吹いています。

 ちょっと前に、やっと、明日の演習用のリポートが完成しました。
 
 それはそうと、ちかごろ家事が忙しくて勉強がはかどりません。
 きょうの昼からの例をのべます。
 午後零時十五分に、二時間目の授業が終わりました。
 考古学の授業で、ほれぼれするようないい授業内容でした。
 授業が終わってすぐ、私は、街に出ました。
 支払い二件を済ませました。
 昼食用の食材を買いに行きました。
 オートバイにガソリンを入れに行きました。
 アパートへ帰ってから、おかずをつくり、ご飯をつくりました。
 食事をしながら、新聞の切り抜きをしました。
 そして、インターネットで、四国学の授業を受けました。
 気が付いたら、四時間目の開始まで後十五分になっていました。
 あわてて登校し、四時間目の授業を受けました。
 それは、天平の仏像がテーマで、いい授業でした。
 そして、五時間目を受けました。
 五時間目の終了は、午後五時五十五分です。
 もう、まわりは暗くなっていました。
 ノートを買い忘れていたので文房具店に走りました。
 めんどくさいので、夕食は外食にしました。
 そして、アパートへ帰ってパソコンの前に座りました。
 演習用のリポートの執筆を開始しました。
 いまの私の課題は、家事の時間を減らして、勉強の時間を増やすことです。
 おっと、そういえば、ゴミ出しと洗濯を忘れていました。

Tuesday, October 26th, 2010 My present problem.

Cloudy.

Terrible wind blows from morning.
It is 11:00 p.m., the wind make a sound  "Goooooo" outside.
At last,my report for the tomorrow's practice was completed .
 
Apart from that, I recently am busy with housework, and study does not progress.
I speak an example from today's noon.
At 0:15 p.m., the second lesson was over.
It was an archeological class which has good contents and fascinating.
The class was over, and I went to a town immediately.
I finished two payment.
I went to a supermarket to buy ingredients at noon.
I went to a gas station to pour gasoline into my motorcycle.
I made a side dish after returning to my apartment and cooked rice.
I did a press-cutting while eating.
And I took a class of the Shikoku study on the Internet.
It was 15 minutes left to the fourth lesson start when I noticed.
I go to school in a hurry and took the fourth lesson class.
The theme of the lesson was about the Buddhist image of Tenpeyo, and it was good.
And I received the fifth lesson.
The lesson end is 5:55 p.m.
Outside the lecture room became already dark.
Because I forgot to buy notebooks, I ran to a stationer.
I decided to eat out today, because making supper takes time.
And I returned to my apartment and sat down in front of my PC.
I started the writing of a report for practice.
My present problem reduces time for housework, and increase time for study.

Oops I forgot to take garbage out and laundry.

(reduce 減少させる。increase インクリーズ 増やす。Apart 一方。fascinating  ファスニリ ほれぼれさせる。archeological アキオラジカル 考古学の。 immediately イミデアリイ ただちに。edible 食べられる。ingredient イングリリアンツ 材料。stationer ステイショナー 文房具店。troublesome トラブルザム 面倒な。Oops オプス しまった! garbage ガベジ 生ゴミ)

|

« 【推論】 中国の「反日デモ」は、中国政府批判の色彩を強めるに違いない。 | トップページ | 短歌 虫のいい夢物語。勉強だけしている生活。 »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49855587

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年十月二十六日 火曜日 私の当面の課題。:

« 【推論】 中国の「反日デモ」は、中国政府批判の色彩を強めるに違いない。 | トップページ | 短歌 虫のいい夢物語。勉強だけしている生活。 »