« 短歌集 ブログの世界。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年十月三十一日 日曜日 四国学のテーマは、高知県の林業。 »

2010.10.31

英語で日記 二〇一〇年十月三十日 土曜日 リポートに描く絵。

二〇一〇年十月三十日 土曜日 リポートに描く絵。

 雨。

 午前中、私たちは、さぬき市の平賀源内記念館を見学しました。
 平賀源内は、江戸時代の科学者です。
 午後、その見学をテーマにしたリポートに何を書くか考えました。
 文字の部分は書き終わりました。しかし、絵の部分は描けませんでした。

 疲れたので、一眠りしました。
 数時間、寝ていました。
 テレビで映画「ダイハード(Die Hard)」 の最新作をやっていたので見ました。
 それから、部屋の中の不要になったものを捨てる作業をしました。
 気が付いたら時間は、午前一時を過ぎていました。

Saturday, October 30th, 2010 The pictures to draw on the report.

Rain.

We observed Hiraga Gennai Memorial of Sanuki scity in the morning.

Hiraga Gennai was a scientist of the Edo era.

I thought about what I wrote in the report which featured the theme of the visit in the afternoon.

I have finished writing the part of the letter. However, I was not able to draw the part of the pictures.

Because I was tired, I took a nap.

I slept for several hours.

I watched the newest "Die Hard" on television.

Then I threw away things which became unnecessary in my room.

It was over 1:00 a.m. in time when I noticed.

|

« 短歌集 ブログの世界。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年十月三十一日 日曜日 四国学のテーマは、高知県の林業。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49893754

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年十月三十日 土曜日 リポートに描く絵。:

« 短歌集 ブログの世界。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年十月三十一日 日曜日 四国学のテーマは、高知県の林業。 »