« 英語で日記 二〇一〇年十一月七日 日曜日 赤旗まつりのミニSLは、思い出を乗せて走る。【写真四枚】 | トップページ | 『伊勢物語』の十二段の「女」を盗んだ「男」は捕まったの、逃げおおせたの?? »

2010.11.08

英語で日記 二〇一〇年十一月八日 月曜日 脳みそに汗をかいた一日。

二〇一〇年十一月八日 月曜日 脳みそに汗をかいた一日。

  晴れ。

 忙しい一日でした。
 朝、英会話の授業の宿題の、英文のレシピを直しました。
 「I+動詞」の文章にしていましたが、ぜんぶ主語なしの命令形に変えました。

 二時間目、視聴覚教育メディア論の授業を受けました。

 昼休み、博物館実習の十五ページのリポートを見直しました。

 三時間目、英会話の授業を受けました。
 先生に、学生が板書した英語のテンプラのレシピの間違いを正しなさいと指示されました。
 かなりおたおたしましたが、仲間のアドバイスで完璧に直すことができました。
 先生に宿題を提出しました。
 先生は、前の宿題を返してくれました。
 それには、丁寧にチェックが入っていました。

 四時間目、図書館に行って、例のリポートの見直しを終えました。
 このリポートと合わせて二つのリポートを提出しました。
 そして、喫茶店に行って『伊勢物語』の勉強をしました。

 五時間目、『伊勢物語』の授業を受けました。

 私のアパートに帰ってから、明日の、博物館経営の試験ための勉強をしました。 
 さて、これからインターネットで四国学の授業を受けます。

Monday, November 8th, 2010 It was the day when my brain sweated today.

Fine weather.

Tt was a busy day today.
I corrected the recipe written in English which is homework of English conversation class in the morning.
I wrote it in "I+ verb", but I changed it all into an imperative without the subject.
The second lesson, I took a class of the audiovisual education media theory.
For lunch break, I reviewed 15 pages of reports of the museum training.
The third lesson, I took a class of English conversation.
The teacher asked me to correct mistakes of the tempura recipe in English which a student wrote on a blackboard.
I considerably got flustered, but I was able to get over this by advice from my friends completely.
I submitted homework to the teacher.
She returned other homework to me.
It contained checks carefully.
The fourth lesson, I went to the library and finished review of the report in question.
I submitted this report and another reports.
And I went to a coffee shop and studied "Isemonogatari".
The fifth lesson, I took a class of "Isemonogatari".
I returned to my apartment.
I studied the museum management for tomorrow examination.
By the way, I take a class of the Shikoku study on the Internet from now on.

|

« 英語で日記 二〇一〇年十一月七日 日曜日 赤旗まつりのミニSLは、思い出を乗せて走る。【写真四枚】 | トップページ | 『伊勢物語』の十二段の「女」を盗んだ「男」は捕まったの、逃げおおせたの?? »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/49973952

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年十一月八日 月曜日 脳みそに汗をかいた一日。:

« 英語で日記 二〇一〇年十一月七日 日曜日 赤旗まつりのミニSLは、思い出を乗せて走る。【写真四枚】 | トップページ | 『伊勢物語』の十二段の「女」を盗んだ「男」は捕まったの、逃げおおせたの?? »