« 英語で日記 二〇一〇年十一月十四日 日曜日 平和資料館・草の家創立二十一周年記念の行事。 | トップページ | 【写真】 松山城の堀の鳥。 »

2010.11.15

英語で日記 二〇一〇年十一月十五日 月曜日 アメリカ軍が一九四五年五月二十八日に香川県を撮影した空中写真。

二〇一〇年十一月十五日 月曜日 アメリカ軍が一九四五年五月二十八日に香川県を撮影した空中写真。

 雲り。

 午前六時、高知駅発の列車に乗り、二度乗り替えて志度に帰ってきました。
 一休みして、授業に出ました。

 夜、日本地図センターから、アメリカ軍が一九四五年五月二十八日に香川県を撮影した空中写真と、そのデジタルデータ五枚分が届きました。
 しかし、データ量が多すぎてか、パソコンで開くことができません。
 パソコンのハードディスクのローカルディスクを見たら九割がた使用していました。
 これでは、開くことができないのは当たり前です。
 データを、せっせと外付けのハードディスクに移動しました。
 それで、やっと写真を開くことができました。
 しかし、もうかなりの時間になりました。
 あわてて、あす提出の博物館情報論のリポートを書き上げました。
 構想は、できていたので比較的短時間に仕上がりました。

Monday, November 15th, 2010 The aerial photo that U.S. forces photographed Kagawa on May 28, 1945.

Cloudy.

I got on a train from Kochi Station at 6:00 a.m. and I transferred twice and returned to Shido.
I took a short break and went for a class.

Aerial photo that U.S. forces photographed Kagawa on May 28, 1945 and the five pieces of digital data reached my apartment from the Japanese map center at night.
However, they cannot be opened with my PC probably because there is too much quantity of data.
I watched the local disk of the hard disk of my PC.
It was used 90%.
In this, it is natural that I cannot open.
I moved data to an external hard disk.
Thus at last I was able to open a photograph.
However, it already took considerable time.
I finished writing a report of the museum information theory which tomorrow is deadline in a hurry.
Because my design was done, I could finish it comparatively in a short time.

(aerial 空中の。external 外部の。considerable 相当な。comparatively 比較的)

|

« 英語で日記 二〇一〇年十一月十四日 日曜日 平和資料館・草の家創立二十一周年記念の行事。 | トップページ | 【写真】 松山城の堀の鳥。 »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/50035681

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年十一月十五日 月曜日 アメリカ軍が一九四五年五月二十八日に香川県を撮影した空中写真。:

« 英語で日記 二〇一〇年十一月十四日 日曜日 平和資料館・草の家創立二十一周年記念の行事。 | トップページ | 【写真】 松山城の堀の鳥。 »