« 英語で日記 二〇一〇年十一月二十日 土曜日 南国市稲生(いなぶ)の大谷という場所。 | トップページ | 高知市升形の視力障害者・吉岡邦広さん(三十二歳)が、県職員の採用試験に合格しました。 »

2010.11.21

英語で日記 二〇一〇年十一月二十一日 日曜日 高知市介良(けら)でも対戦車特別攻撃の訓練をしていたという話。

二〇一〇年十一月二十一日 日曜日 高知市介良(けら)で対戦車特別攻撃の訓練をしていたという話。

 曇り、後、晴れ。

 ある人から、『高知の戦争 証言と調査』に、ある陸軍上等兵のビルマでの戦闘の聞き書きの原稿をいただけることになりました。
 前日夜、その原稿を整理しました。
 それが終わったら、本日の午前三時になっていました。

  午後、高知市介良(けら)を歩きました。
  一九四五年の終戦前の、この地域のことを調べるためです。
 ある男性のお宅に行きました。
 彼は、当時、国民学校六年生です。
 彼の家の、二階建ての納屋が軍の食糧倉庫になっていたといいます。
 「その中には、乾パンの中に金平糖の入ったものもありました」
 彼によると、裏の家の茶室では部隊長が寝起きしていたといいます。
 彼は、こんなことを私に語ってくれました。
 「私の家の周辺で、物陰に隠れていた長さ三十センチくらいの丸太を担いで兵隊たちがアメリカ軍の戦車に飛び込む訓練をしていた」
 なお、介良は当時、高知県介良村でした。

Sunday, November 21st, 2010 A story that there were trainings the anti-tank special attack in Kochi Kera.

Cloudiness and fine weather.

From a certain person, I may have a manuscript of a note about the battle in Burma from a certain army first class private for "war testimony and investigation of Kochi".
I arranged the manuscript in the pre-day and night.
When it was over, it was 3:00 a.m. of today.

I walked Kochi city Kera in the afternoon.
It is to examine this area before the end of the war in 1945.
I went to a home of a certain man.
He was a national elementary school sixth grader in those days.
He said that a shed of 2 stories of his house became the food warehouse of the armed forces.
According to him, it had things which had confetto in biscuits.
He said that the commanding officer slept and woke in the tea-ceremony room in the back of the house.
He told such things to me.
"They carried a log of around 30 centimeters in length hidden in the shade around my house, and soldiers trained to jump into the tank of U.S. forces".
In addition, Kera was Kera-mura, Kochi in those days.

|

« 英語で日記 二〇一〇年十一月二十日 土曜日 南国市稲生(いなぶ)の大谷という場所。 | トップページ | 高知市升形の視力障害者・吉岡邦広さん(三十二歳)が、県職員の採用試験に合格しました。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/50089084

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年十一月二十一日 日曜日 高知市介良(けら)でも対戦車特別攻撃の訓練をしていたという話。:

« 英語で日記 二〇一〇年十一月二十日 土曜日 南国市稲生(いなぶ)の大谷という場所。 | トップページ | 高知市升形の視力障害者・吉岡邦広さん(三十二歳)が、県職員の採用試験に合格しました。 »