« 【ニュース】 日米軍事演習に韓国軍も参加へ。 | トップページ | 【短歌】 「北が撃ち 米韓日が 演習で 圧力かけてる……」。 »

2010.12.04

二〇一〇年十二月三日 金曜日 さぬき市の長浜沖にいた空母しまね丸の、もう一つの無線マスト。【写真二枚】

Photo

Photo_2

二〇一〇年十二月三日 金曜日 さぬき市の長浜沖にいた空母しまね丸の、もう一つの無線マスト。

 晴れ、一時雨。

 きょうは、風が、ビュービュー吹きました。
 起きたときには晴れでした。
 しかし、二時間目の授業のときには雨が降っていました。

 正午過ぎに授業が終わると、オートバイで高松市屋島の四国村に向かいました。
 ここに展示してある、空母しまね丸の、もう一つのマストと、その説明板を撮影するためです。
 説明板の撮影に手間取りました。
 それは、木漏れ日で、まだらになってしまうのです。
 じーっと待って、一瞬の雲りのときに撮影しました。

 帰りに、古本屋に寄って、香川県の高校の記念誌を中心に買いあさりました。
 それは、計十五冊でした。
 実は、通帳の金が、どんどん減っていっているのが不安です。

 夜、アパートに、午後に買った古本とインターネットで注文してあった本二冊が届きました。
 古本を届けてくれたのは子連れの若い女性でした。

 書きものをしました。
 一、『高知の戦争 証言と調査』十二号のためのビルマ戦記の原稿の整理。
 これは、わりあい短時間に出来上がりました。
 完成した原稿を編集者に送りました。
 二、この原稿の筆者への連絡のはがきを書きました。
 三、『高知の戦争 証言と調査』十一号のための私の原稿を書きました。
 完成させてメールで編集者に送りました。
 これで十一号の原稿はすべて入稿しました。
 四、昼間撮った写真や届いた本を活用して、空母しまね丸についての視聴覚教材を書きなおしました。

 おっと、もう午前一時です。
 そろそろ寝る用意をしなければなりません。

Friday, December 3rd, 2010 Another wireless mast of aircraft carrier Shimanemaru in the coast of Nagahama of Sanuki city.

Fine and temporary rain.

"View view".
The wind was howling.
It was fine when I got up.
However, it was raining during the second hour.
When I ended the class at noon, I went Shikokumura in Takamatsu city Yashima by my motorcycle.
The purpose was to take pictures of another mast of aircraft carrier Shimanemaru and the explanation board were exhibited here.
I took time in taking pictures of the explanation board.
It becomes spotted by the sunshine filtering through foliage.
I waited for a while, and took pictures when it became cloudy.

I dropped into an used bookstore on my way home, and hunted commemoration magazines of high school in Kagawa Prefecture.
They were15.
Actually, I am uneasy about decrease of money in my bank book.

The secondhand books and two books ordered on the Internet
reached my apartment at night.
It was a young woman with her child who delivered the secondhand books to my apartment.

I wrote.
1,
I arranged a manuscript of Burmese record of a war for 'War testimony and survey of Kochi' 12.
This was completed comparatively in short time.
I sent the manuscript to the editor.
2,
I wrote a postcard to a author.
3,
I wrote my manuscript for 'War testimony and survey of Kochi' 11.
I completed it and sent it to a editor with mail.
By this,I sent a editor all manuscripts for 11th.
4,
I wrote  Audio-Visual Material of aircraft carrier Shimanemar by using hotograph taken in daytime and the reached books.

Woops! it is already 1 a.m.
I have to go to bed slowly.

|

« 【ニュース】 日米軍事演習に韓国軍も参加へ。 | トップページ | 【短歌】 「北が撃ち 米韓日が 演習で 圧力かけてる……」。 »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/50203386

この記事へのトラックバック一覧です: 二〇一〇年十二月三日 金曜日 さぬき市の長浜沖にいた空母しまね丸の、もう一つの無線マスト。【写真二枚】:

« 【ニュース】 日米軍事演習に韓国軍も参加へ。 | トップページ | 【短歌】 「北が撃ち 米韓日が 演習で 圧力かけてる……」。 »