« 英語で日記 二〇一〇年十二月六日 月曜日 私の部屋の様子。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年十二月四日 土曜日 アルコールもある交流会。 »

2010.12.06

英語で日記 二〇一〇年十二月五日 日曜日 香美市の龍河洞にいた軍隊。

二〇一〇年十二月五日 日曜日 香美市の龍河洞にいた軍隊。

 晴れ。

 午前中から香美市の鍾乳洞の龍河洞に向かいました。
 一九四五年に、ここにいた陸軍部隊についての基礎知識を得るためです。
 行ってみると、その施設のバス乗り場の所の崖面に、その部隊の記念碑がありました。
 隊の名前、隊長の名前、隊員の人数などが刻まれていました。
 龍河洞の近くに住んでいる、その記念碑をつくった関係者の一人の家を訪ね、その男性に事情を聞きました。
 その男性の家にも、当時、兵隊が二人、寝起きをしていたそうです。
 軍隊の幹部が寝起きしていた家のありかも教えてくれました。
 いろんな人に聞いて、つぎの情報を得ました。
 その前から、龍河洞には案内のための建物がありました。
 その建物を、軍隊が占拠しました。
 龍河洞の入口を入った所が弾薬庫になっていました。
 龍河洞のまわりには、たくさん壕が掘られていました。
 龍河洞の上のほうに通信基地があり、兵隊が、龍河洞をぬけて、そこにいっていました。
 龍河洞の施設の入口の所を軍隊が検閲していました。
 通行証がないと、龍河洞に入れませんでした。

 夜、高知市の、わが家で妻と弟と話をしました。
 私たち三人は、近々、台湾の田舎を旅行することにしました。

Sunday, December 5th, 2010 Military forces in Reyugadou cave in Kami city.

Fine.

I headed for Reyugadou cave of limestone cave of Kami city in the morning.

The purpose is to obtain basic knowledge of the army unit that exsisted here in 1945.

There is a monument of the force at the cliff at the bus terminal.
The monument was inscribed the following.

The name of the force, the name of the captain, and the number of members.

I visited a house of a man who made the monument.

He lived in near Reyugadou cave.

I asked him circumstances.

At that time, two soldiers lived in his house.

He told me about a house where military leaders woke up. ,

The following information was obtained by asking various people.

There was a building for guides in the Reyugadou cave ahead of it.

Military forces occupied the building.

The ammunition was placed at the entrance into Reyugadou cave.

A lot of trenches were dug up in the circumference of Reyugadou cave.

There was a communication base on Reyugadou cave.

Soldiers went through Reyugadou cave.

Military forces inspected at the entrance of Reyugadou cave facilities.

People did not enter facilities of Reyugadou cave if they had no traffic certificate.

I talked with my wife and my younger brother in my house in Kochi city at night.

We three people decided to travel around countries in Taiwan, soon.

|

« 英語で日記 二〇一〇年十二月六日 月曜日 私の部屋の様子。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年十二月四日 土曜日 アルコールもある交流会。 »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/50228742

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一〇年十二月五日 日曜日 香美市の龍河洞にいた軍隊。:

« 英語で日記 二〇一〇年十二月六日 月曜日 私の部屋の様子。 | トップページ | 英語で日記 二〇一〇年十二月四日 土曜日 アルコールもある交流会。 »