« 『竹取物語』の舞台の富士山の様子。 | トップページ | 『大和物語』を読みはじめました。信濃の国の更科(さらしな)の「おば捨て山」の話も載っています。 »

2011.01.15

英語で日記 二〇一一年一月十五日 土曜日 男は生き抜くうえで弱い生命体だという議論。Saturday, January 15, 2011 Discussion that men are weak living things to survive, though.

二〇一一年一月十五日 土曜日 男は生き抜くうえで弱い生命体だという議論。

 晴れ。

 午前中、平和資料館・草の家(高知県)の新年会に参加しました。

それには、約四十人が参加しました。

 『高知の戦争 証言と調査』十二号の表紙の写真を撮影しました。

 高知市内で「県立高知短期大学の社会人入試を受けませんか」というビラ配りに参加しました。

 夜、高知短期大学学生有志のコンパに特別に参加しました。

 それには、十人が参加しました。

 ある男性が、「男は弱い生命体です。しかし、女は、それと比較して強く生き抜く生命体です」といいました。

 その議論に共感しました。

 そのコンパには、三十七歳の女性も参加していました。

 彼女は、小学校一年生の女の子のお母さんです。

 彼女は、高知短期大学に入学する前から、私のブログを見ていてくれたとのことです。

Saturday, January 15, 2011 Discussion that men are weak living things to survive, though.

Fine.

I participated in New Year's party of Grass roots house peace museum (Kochi Prefecture) in the morning.

About 40 people participated in it.

I took photographs for covers of  'War testimony and survey of Kochi'12th.

I distributed flyers in Kochi city.

It said "You also take an entrance exam of prefectural Kochi junior college as a member of society . "

I specially participated in a party by students of Kochi junior college at night.

10 people participated in it.

A certain man said to me.

" Men are weak living things to survive. However, women are living things to survive strongly.". 

I sympathized his opinion.

37-year-old woman also participated  the party.

She has a daughter .Her daughter is  the first grader in an elementary school.

I heard that she has read my blog before entering the Kochi junior college.

|

« 『竹取物語』の舞台の富士山の様子。 | トップページ | 『大和物語』を読みはじめました。信濃の国の更科(さらしな)の「おば捨て山」の話も載っています。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/50595809

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一一年一月十五日 土曜日 男は生き抜くうえで弱い生命体だという議論。Saturday, January 15, 2011 Discussion that men are weak living things to survive, though.:

« 『竹取物語』の舞台の富士山の様子。 | トップページ | 『大和物語』を読みはじめました。信濃の国の更科(さらしな)の「おば捨て山」の話も載っています。 »