« 英語で日記 二〇一一年二月十日 木曜日 歌集の原稿の整理をしました。Thursday, February 10, 2011 I arranged a manuscript of collection of Tanka poems. | トップページ | 二英語で日記 一一年二月十二日 土曜日 戦争遺跡ネットワーク高知の集まり。Saturday, February 12, 2011 Group of war ruins network Kochi. »

2011.02.12

英語で日記 二〇一一年二月十一日 金曜日 ネコの薬の袋。【写真、一枚】 Friday, February 11, 2011 Cat's medicine bag.

Photo_17

二〇一一年二月十一日 金曜日 ネコの薬の袋。

 晴れ。

 さぬき市から高知市に行きました。

 午後四時から、県立高知県立大学経済学クラブの勉強会に参加しました。
 そのあと、同クラブの新年会に参加しました。

 家に帰ったら、妻が、わが家のネコ・クニョの近況を話してくれました。
 彼女は、前の左足をくじいて、三本足で歩くようになっていたようです。
 妻が気付いて、ネコを病院へ連れて行きました。
 ネコの薬袋には、「クニョ様」と書いてありました。

Friday, February 11, 2011 Cat's medicine bag.

Fine.

I went to Kochi city from Sanuki city.

I participated in a study meeting of  Kochi prefectural university economics club at 4 p.m.
I participated in a New Year's party of this club after that.

My wife spoke to me a recent situation of our cat Kunyo when I returned to our house.
She seemed to sprain a front left leg, and she walked three feet.
My wife noticed, and she took the cat to a hospital.
The cat's medicine bag was written, "Kunyo Sama".

(sprain くじく)

|

« 英語で日記 二〇一一年二月十日 木曜日 歌集の原稿の整理をしました。Thursday, February 10, 2011 I arranged a manuscript of collection of Tanka poems. | トップページ | 二英語で日記 一一年二月十二日 土曜日 戦争遺跡ネットワーク高知の集まり。Saturday, February 12, 2011 Group of war ruins network Kochi. »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/50853261

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一一年二月十一日 金曜日 ネコの薬の袋。【写真、一枚】 Friday, February 11, 2011 Cat's medicine bag.:

« 英語で日記 二〇一一年二月十日 木曜日 歌集の原稿の整理をしました。Thursday, February 10, 2011 I arranged a manuscript of collection of Tanka poems. | トップページ | 二英語で日記 一一年二月十二日 土曜日 戦争遺跡ネットワーク高知の集まり。Saturday, February 12, 2011 Group of war ruins network Kochi. »