« 【写真】 菜の花 高知市。【改善しました】 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年三月二十二日 火曜日 盛況の演説会。Tuesday, March 22, 2011 Flourishing speech association. »

2011.03.22

英語で日記 二〇一一年三月二十一日 月曜日 小学校一年生の母の卒業。Monday, March 21, 2011 Graduation of a mother of a first grader in elementary school.

二〇一一年三月二十一日 月曜日 小学校一年生の母の卒業。

 雨。

 午後、県立高知短期大学の卒業式がありました。
 私は、同短期大学の学友会の一員として、参加者に東日本地震の被害者への寄付を呼びかけました。
 専攻科のSさんが学長賞を受けました。
 彼女は、私と同じ年齢です。
 小学校一年生の娘の母親が卒業しました。
 彼女の娘が、母の卒業の様子を見守っていました。
 身体の弱い若い女性が、がんばりぬいて卒業しました。
 「あなたがたの努力は、素晴らしい!」

 きょうの歩数、一万一千歩。

Monday, March 21, 2011 Graduation of a mother of a first grader in elementary school.

Rain.

There was a graduation ceremony of prefectural Kochi junior college in the afternoon.
I appealed to participants for contribution of  East Japan earthquake to victims as a member of alumni association in this junior college.
In the graduation ceremony,Saito Tsuyako of a advanced course received a president prize. (aをanに変えるだけで、他はOKです。)
Her age is equal to me.
Mother of a first grader in a elementary school graduated.
Her daughter was watching an appearance of the graduation of her mother.
A body weak, young woman graduated holding out.
"Your efforts are wonderful. "

I walked 11,000 steps today.

|

« 【写真】 菜の花 高知市。【改善しました】 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年三月二十二日 火曜日 盛況の演説会。Tuesday, March 22, 2011 Flourishing speech association. »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/51184420

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一一年三月二十一日 月曜日 小学校一年生の母の卒業。Monday, March 21, 2011 Graduation of a mother of a first grader in elementary school. :

« 【写真】 菜の花 高知市。【改善しました】 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年三月二十二日 火曜日 盛況の演説会。Tuesday, March 22, 2011 Flourishing speech association. »