« 【ニュース】 高知県に大津波警報。三メートル! | トップページ | 【ニュース】 福島第一原発1号機、セシウム検出 炉心溶融か。 »

2011.03.12

英語で日記 二〇一一年三月十一日 金曜日 大地震の報。Friday, March 11st, 2011 News of large earthquake.

  二〇一一年三月十一日 金曜日 大地震の報。

 晴れ。

 Oさん、私は、京都からのお客さん二人と交流しました。

 その後、高知市内での会議に出席しました。
 会議中に大地震発生を知りました。
 急いで家に帰り、事態を見守りました。
 高知県に発令された津波警報が大津波警報に変わりました。
 妻と二人は、地域の人たちが逃げることになっている神社に行ってコースを点検しました。

Friday, March 11st, 2011 News of large earthquake.

Fine.

Mr. O and I chatted  with two female students from Kyoto.

Afterwards, I attended a conference in  Kochi city.
We got news that a large earthquake had occurred while conferring.
I returned to my house in a hurry, and watched the situation.
The tsunami warning that had been announced officially to Kochi prefecture changed into the big tsunami warning.
People in our region are supposed to take shelter to the nearby Shinto shrine at the tsunami.
My wife and I went to this Shinto shrine, and checked a course.

|

« 【ニュース】 高知県に大津波警報。三メートル! | トップページ | 【ニュース】 福島第一原発1号機、セシウム検出 炉心溶融か。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/51098427

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一一年三月十一日 金曜日 大地震の報。Friday, March 11st, 2011 News of large earthquake. :

« 【ニュース】 高知県に大津波警報。三メートル! | トップページ | 【ニュース】 福島第一原発1号機、セシウム検出 炉心溶融か。 »