« 英語で日記 二〇一一年四月十六日 土曜日 十冊目の歌集、『君の瞳の星の中 藤原義一歌集』。Saturday, April 16th, 2011 The tenth Tanka poems collection ' Inside the stars in your pupil' | トップページ | 英語で日記 二〇一一年四月十九日 火曜日 強い冷たい風。Tuesday, April 19th, 2011 Strong, cold wind. »

2011.04.18

英語で日記 二〇一一年四月十八日 月曜日 コンパス測量の計算。Monday, April 18th, 2011 Calculation of compass surveying.

二〇一一年四月十八日 月曜日 コンパス測量の計算。

 雨。

 私は、高知大学農学部の測量学の授業を受けました。
 きょうの授業は、コンパス測量についてでした。
 先生は、私たちに三角関数を使っての計算の課題を出しました。
 私は、うまく計算できませんでした。
 なにせ、私は、三角関数は、忘れ去っているのですから。
 まわりの学生たちが、私を、いろいろと手助けしてくれました。
 ありがとうございました。

Monday, April 18th, 2011 Calculation of compass surveying.

Rain.

I attended a class of surveying of Department of Agriculture at Kochi University.
Today's class was a compass surveying.
Our teacher put out a exercise  of calculation that used trigonometric functions for us.
I did not make it well.
Because I forget trigonometric.
Students helped me.
Thank you.

|

« 英語で日記 二〇一一年四月十六日 土曜日 十冊目の歌集、『君の瞳の星の中 藤原義一歌集』。Saturday, April 16th, 2011 The tenth Tanka poems collection ' Inside the stars in your pupil' | トップページ | 英語で日記 二〇一一年四月十九日 火曜日 強い冷たい風。Tuesday, April 19th, 2011 Strong, cold wind. »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/51430478

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一一年四月十八日 月曜日 コンパス測量の計算。Monday, April 18th, 2011 Calculation of compass surveying.:

« 英語で日記 二〇一一年四月十六日 土曜日 十冊目の歌集、『君の瞳の星の中 藤原義一歌集』。Saturday, April 16th, 2011 The tenth Tanka poems collection ' Inside the stars in your pupil' | トップページ | 英語で日記 二〇一一年四月十九日 火曜日 強い冷たい風。Tuesday, April 19th, 2011 Strong, cold wind. »