« 【きょうの花】 水田に映えるグンジョウ色の花。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年五月八日 日曜日 朝から晩までパソコンに向かいました。Sunday, May 8th, 2011 I used my personal computer from morning till night. »

2011.05.08

英語で日記 二〇一一年五月七日 土曜日 「旧陸軍歩兵四十四連隊の弾薬庫等を保存する会」の結成に感激しました。Saturday, May 7th, 2011 I was moved deeply by a formation of "Meeting that to preserve an ammunition depot etc. of 44 old regiments of infantryman of army".

二〇一一年五月七日 土曜日 「旧陸軍歩兵四十四連隊の弾薬庫等を保存する会」の結成に感激しました。

 晴れ。
 
 午後、高知市で開かれた「旧陸軍歩兵四十四連隊の弾薬庫等を保存する会」の結成に参加しました。
 急な呼びかけで何人のかたが来てくれるか心配でしたが、二十三人の集まりになりました。
 報道機関も四社来てくれました。
 感激しました。

 その後、夏の平和のための戦争展を準備する会に参加しました。

Saturday, May 7th, 2011 I was moved deeply by a formation of "Meeting that to preserve an ammunition depot etc. of 44 old regiments of infantryman of army".

Fine.
 
I participated in a formation of "Meeting to preserve an ammunition depot etc. of 44 old regiments of infantryman of army" opened in Kochi city in the afternoon.
The meeting was a sudden calling.
I was worried how many people came.
However, 23 people came.
Four journalists also came for the meeting.
I was deeply moved.

Afterwards, I participated in a meeting that prepare war exhibition for peace in summer.

(ammunition depot 弾薬庫)

|

« 【きょうの花】 水田に映えるグンジョウ色の花。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年五月八日 日曜日 朝から晩までパソコンに向かいました。Sunday, May 8th, 2011 I used my personal computer from morning till night. »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

こんにちは。
この保存運動は、シンポでも報告して頂けたら、嬉しいです。とりあえず、新聞記事のコピーをご用意下さい。楽しみにしています。

投稿: 池田 | 2011.05.11 08:54

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/51618015

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一一年五月七日 土曜日 「旧陸軍歩兵四十四連隊の弾薬庫等を保存する会」の結成に感激しました。Saturday, May 7th, 2011 I was moved deeply by a formation of "Meeting that to preserve an ammunition depot etc. of 44 old regiments of infantryman of army". :

« 【きょうの花】 水田に映えるグンジョウ色の花。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年五月八日 日曜日 朝から晩までパソコンに向かいました。Sunday, May 8th, 2011 I used my personal computer from morning till night. »