« 【歴史、地理の自習の時間】 徳島県の三好市内の飛地。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年五月十七日 火曜日 私と、妻の性格。Tuesday, May 17th, 2011 My and my wife's character. »

2011.05.17

英語で日記 二〇一一年五月十五日 日曜日 ネクタイが結べません。Sunday, May 15, 2011 Necktie cannot be tied.

二〇一一年五月十五日 日曜日 ネクタイが結べません。

 晴れ。

 ひさしぶりにネクタイをして出かけようと思いました。
 しかし、うまく結べません。
 で、しかたなくネットで「ネクタイ 結び方」で検索して調べました。
 たくさん、図解や写真、動画がありました。
 それを見て、ネクタイを結びました。
 いやはや、六十四歳にもなった「紳士」が、これでは……。
 ネクタイをして、高知ペンクラブの総合文芸展を見に行きました。

Sunday, May 15, 2011 Necktie cannot be tied.

Fine.

I was going to wear a necktie after a long time and to go out.
However, I cannot tie a necktie well.
I searched for  "Necktie knot" on the net and examined it.
In the net, there were a lot of illustrations, photos, and animations.
I saw it, and knotted a tie.
I wore the necktie, and went to see the exhibition of Kochi P.E.N..

|

« 【歴史、地理の自習の時間】 徳島県の三好市内の飛地。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年五月十七日 火曜日 私と、妻の性格。Tuesday, May 17th, 2011 My and my wife's character. »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/51698669

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一一年五月十五日 日曜日 ネクタイが結べません。Sunday, May 15, 2011 Necktie cannot be tied. :

« 【歴史、地理の自習の時間】 徳島県の三好市内の飛地。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年五月十七日 火曜日 私と、妻の性格。Tuesday, May 17th, 2011 My and my wife's character. »