« 【写真】 私のつくったハート形土偶。 | トップページ | 【短歌】 妻、息子。 »

2011.10.08

短歌の花だより 二〇一一年十月八日 土曜日 多和神社の秋祭の宵宮。October 8th, 2011 Saturday The eve of a festival of the autumn festival of Tawa shrine.

二〇一一年十月八日 土曜日 多和神社の秋祭の宵宮。

 晴れ。

 さぬき市志度の多和神社の秋祭の宵宮を取材しました。
 伝統文化論のリポートのためです。
 獅子舞の動き、感激しました

 昨日からつくっていたハート形土偶ができあがりました。

 短歌雑誌用の二本の原稿を書き上げました。

October 8th, 2011 Saturday The eve of a festival of the autumn festival of Tawa shrine.

Fine.

I covered the eve of a festival of the autumn festival of Tawa shrine in Sanuki city Shido.
It is for writing a report of a traditional culture theory.
I moved the lion dance deeply .

I completed the heart form clay figure which was being built from yesterday.
I finished writing two MSS. for Japanese poem of 31 syllables magazines.

|

« 【写真】 私のつくったハート形土偶。 | トップページ | 【短歌】 妻、息子。 »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/52940247

この記事へのトラックバック一覧です: 短歌の花だより 二〇一一年十月八日 土曜日 多和神社の秋祭の宵宮。October 8th, 2011 Saturday The eve of a festival of the autumn festival of Tawa shrine. :

« 【写真】 私のつくったハート形土偶。 | トップページ | 【短歌】 妻、息子。 »