« 【短歌】 ちょうさ(太鼓台)の音に 浮かれ出ている。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年十月十日 月曜日 本のゲラの三校。 October 10, 2011 Monday Three proofs of the galley of a book. »

2011.10.09

英語で日記 二〇一一年十月九日 日曜日 太鼓台がくるくる回りました。【写真、獅子舞、太鼓台くるくる】

Photo

1

二〇一一年十月九日 日曜日 太鼓台が、くるくる回りました。

 晴れ。

 朝から夜まで、さぬき市志度の多和神社の秋祭の本祭を取材しました。

  この祭に登場した獅子舞が好きになりました。

 八人の男性が、捧げ持った太鼓台をくるくると回すシーンもありました。

 「こんなことができるんだ」と、感激しました。

 アパートに帰ってから、この祭のリポートを書きました。

October 9, 2011 Sunday  The drum stand turned round and round.

Fine.

I covered the autumn festival of  Tawa shrine in Sanuki city Shido,from a morning to night.

I took to the lion dance which appeared in this festival.

In this festival,there was a scene which the drum stand turned round and round by eight men.

I can't believe their show.
Ithought that people can do anything!

I wrote the report of this festival, after returning to my apartment.

|

« 【短歌】 ちょうさ(太鼓台)の音に 浮かれ出ている。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年十月十日 月曜日 本のゲラの三校。 October 10, 2011 Monday Three proofs of the galley of a book. »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/52949555

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一一年十月九日 日曜日 太鼓台がくるくる回りました。【写真、獅子舞、太鼓台くるくる】:

« 【短歌】 ちょうさ(太鼓台)の音に 浮かれ出ている。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年十月十日 月曜日 本のゲラの三校。 October 10, 2011 Monday Three proofs of the galley of a book. »