« 【エッセイ】 「少女時代」を聴きました。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年十一月三日 木曜日 竹槍の訓練。 November 3rd, 2011 Thursday Training of a bamboo spear. »

2011.11.04

英語で日記 二〇一一年十一月二日 水曜日 ドイツ在住の日本人男性がブログの記事。 November 2nd, 2011 Wednesday A report of a blog by Japanese man living in Germany.

二〇一一年十一月二日 水曜日 ドイツ在住の日本人男性がブログの記事。

 雲り。

 私は、今週の月曜日の伝統文化論の授業で、地元の神社の秋祭りについて報告しました。
 きょう、二年生の男性が、私に、わざわざよって来て「あなたの報告は、わかりやすかったです」と言ってくれました。
 励まし、ありがとう。

 私は、五日のつどいのための資料の印刷をしました。

 ドイツ在住の日本人男性がブログで、私たちの記者会見のことをくわしく書いてくれていました。

    
November 2nd, 2011  Wednesday  A  report of a blog by Japanese man living in Germany.

Cloudy.

I reported about the autumn festival of the local shrine in the class of the traditional culture theory on Monday in this week.
Today,the second grader's man came specially and said to me, "Your report was intelligible."
Thank you for the encouragement.

I printed the data for the meeting on the fifth.

On the blog,a Japanese man living in Germany  wrote about the thing of  our press conference in detail.

|

« 【エッセイ】 「少女時代」を聴きました。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年十一月三日 木曜日 竹槍の訓練。 November 3rd, 2011 Thursday Training of a bamboo spear. »

ニュース」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/53158615

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一一年十一月二日 水曜日 ドイツ在住の日本人男性がブログの記事。 November 2nd, 2011 Wednesday A report of a blog by Japanese man living in Germany.:

« 【エッセイ】 「少女時代」を聴きました。 | トップページ | 英語で日記 二〇一一年十一月三日 木曜日 竹槍の訓練。 November 3rd, 2011 Thursday Training of a bamboo spear. »