« 英語で日記 二〇一一年十一月十四日 月曜日 『高知の戦争 証言と調査』十五号の校正が終了。 November 14th, 2011 Monday Proofreading of 15th "War testimony and investigation in Kochi" was completed. | トップページ | 【日本語】 「すっぱ抜く」と忍者との関係。 »

2011.11.16

英語で日記 二〇一一年十一月十五日 火曜日 フライトアテンダント。 November 15th, 2011 Tuesday Flight attendant.

二〇一一年十一月十五日 火曜日 フライトアテンダント。

 晴れ。

 ある大学三年生の女性が、こう言いました。
 「私は、Flight Attendant(フライトアテンダント)になりたい」
 私は、この人なら希望どおりの道をいけそうだと思いました。

 やっと秋の気温になりました。
 私は、大学の授業が終わってから「温かい上着がほしい」と思って洋服のS店に行きました。
 私は、この店の服は中国製、ミャンマー製が多いのに気付きました。
 私が欲しい服は、ここには、ありませんでした。

November 15th, 2011  Tuesday   Flight attendant.

Fine.

A woman of a junior in our university said like this.
"I would like to be a Flight Attendant"
I thought that she can go forward to her desired way.

It became the temperature of autumn at last.
After our lesson finished, I thought "I want a warm coat" and went to S clothes store.
I noticed that many  dresses  of this store were made in China and  Myanmar.
Here was no dress I want.

|

« 英語で日記 二〇一一年十一月十四日 月曜日 『高知の戦争 証言と調査』十五号の校正が終了。 November 14th, 2011 Monday Proofreading of 15th "War testimony and investigation in Kochi" was completed. | トップページ | 【日本語】 「すっぱ抜く」と忍者との関係。 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30274/53256131

この記事へのトラックバック一覧です: 英語で日記 二〇一一年十一月十五日 火曜日 フライトアテンダント。 November 15th, 2011 Tuesday Flight attendant. :

« 英語で日記 二〇一一年十一月十四日 月曜日 『高知の戦争 証言と調査』十五号の校正が終了。 November 14th, 2011 Monday Proofreading of 15th "War testimony and investigation in Kochi" was completed. | トップページ | 【日本語】 「すっぱ抜く」と忍者との関係。 »